Pożar w tunelu nowej „zakopianki”. Znamy przyczynę

fot. Małopolska112.pl

Zwarcie w rozdzielni elektrycznej było najprawdopodobniej przyczyną wczorajszego pożaru na budowie tunelu nowej „zakopianki” – informuje firma Astaldi.

18 pojazdów straży pożarnej musiało wczoraj gasić pożar, który wybuchł na terenie budowy tunelu pod górą Luboń Mały. Jak informował w środę wieczorem rzecznik prasowy komendy powiatowej straży pożarnej w Suchej Beskidzkiej, w pożarze nikt nie ucierpiał.

Jak mówi w rozmowie z LoveKraków.pl Aleksandra Kralkowska, dyrektor polskiego oddziału firmy Astaldi, która jest głównym wykonawcą drugiego odcinka nowej „zakopianki”, trwa dochodzenie w celu ustalenie przyczyn zdarzenia. – Uważamy, że było to zwarcie w rozdzielni elektrycznej usytuowanej w tymczasowym magazynie – stwierdza.

Dodaje, że pożar zniszczył magazyn, w którym składowana była geowłóknina, polichlorek winylu, gwoździe do mocowania, drobny sprzęt oraz sprężarka powietrza. – Jesteśmy w trakcie inwentaryzacji. Dopiero po tym oszacujemy wysokość strat – zaznacza.

Drążenie tuneli od 2017 roku

Budowa drugiego, trzykilometrowego odcinka nowej „zakopianki” została rozpoczęta ponad trzy lata temu. Włoska firma Astaldi, w ramach zadania, ma wydrążyć dwa dwukilometrowe tunele oraz drogę ekspresową. Wartość kontraktu wynosi ponad 968 milionów złotych.

Jak wynika z danych przedstawianych przez krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, budowa została wykonana w ponad 52 procentach. Tunele powinny zostać oddane do użytkowania w przyszłym roku.