Prace na torach między Krakowem a Oświęcimiem. Pociągi pojadą szybciej

fot. PKP PLK

Skrócenie czasu przejazdu, zwiększenie prędkości pociągów i ułatwienie dostępu do kolei – takie mają być efekty prac utrzymaniowych, które PKP PLK planują w tym roku na linii kolejowej nr 94, łączącej Kraków ze Skawiną i Oświęcimiem.

Na odcinku Kraków Bonarka – Kraków Opatkowice trwa oczyszczanie i stabilizacja torów, co ma poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu. Podobne roboty toczą się między Podborami Skawińskimi a Brzeźnicą – tam mają zakończyć się do końca lipca. Prace prowadzone są z wykorzystaniem ciężkiego sprzętu torowego.

Do końca listopada zaplanowano także remont mostu kolejowego nad Skawą między Zatorem a Spytkowicami. To największe z zadań realizowanych na trasie. Po zakończeniu robót pociągi będą mogły pokonywać ten odcinek z prędkością do 100 km/h – obecnie obowiązują tam ograniczenia.

Zmiany czekają również pasażerów korzystających z przystanków w Zelczynie i Wielkich Drogach. Oba perony przejdą modernizację, która ma poprawić dostępność dla osób z ograniczoną mobilnością i zwiększyć wygodę korzystania z kolei.

Od kilku lat trwa systematyczna poprawa warunków podróży na trasie do Oświęcimia. Wcześniej zmodernizowano perony w Brzeźnicy, Spytkowicach i Półwsi. Powstały także nowe przystanki, m.in. w Zatorze, Skawinie i Krakowie. Od 2019 do 2024 roku na linię 94 przeznaczono ok. 400 mln zł.