Przybliża się rozpoczęcie budowy linii tramwajowej na Górkę Narodową

Wizualizacje linii tramwajowej na Górkę Narodową fot. ZIM

Wydział architektury krakowskiego magistratu opublikował obwieszczenie o wszczęciu postępowania na wydanie zezwolenia umożliwiającego budowę linii tramwajowej na Górkę Narodową.

Przypomnijmy, że pięciokilometrowa linia tramwajowa ma się rozpoczynać na pętli Krowodrza Górka. Następnie linię poprowadzono w kierunku północnym do ul. Pachońskiego, gdzie tramwaj skręci w prawo w kierunku wschodnim i pojedzie wzdłuż ulic Pachońskiego i Siewnej. W rejonie ul. Bociana projektowana trasa tramwajowa skręca na północ w kierunku ulic Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha aż do pętli autobusowo-tramwajowej.

Do 15 czerwca urząd czeka na uwagi

– Mamy nadzieję, że uda się rozpocząć budowę w wakacje. Wszystko zależy jednak od ewentualnych odwołań od zezwolenia na realizację inwestycji drogowej – mówi w rozmowie z LoveKraków.pl Jan Machowski, rzecznik prasowy Zarządu Inwestycji Miejskich.

W postępowaniu uwzględniono ok. sześć tysięcy uczestników. Te osoby mają czas do 15 czerwca, aby przesłać do Urzędu Miasta Krakowa swoje ewentualne uwagi. – Ze względu na bardzo dużą liczbę stron wydział architektury dał maksymalny okres, aby ludzie mogli zapoznać się z dokumentacją – wyjaśnia Machowski. Każda z sześciu tysięcy stron otrzyma pocztą zawiadomienie o wszczęciu procedury.

W okresie obowiązującego stanu epidemii zastrzeżenia można złożyć poprzez wrzucanie koperty do pojemników umieszczonych w 12 lokalizacjach urzędu miasta, a także drogą elektroniczną na adres uwagi-au@um.krakow.pl.

Wydanie zezwolenia mogą opóźnić ewentualne wnioski. – Staraliśmy się rozmawiać z ludźmi, którzy mieli wątpliwości lub potrzebowali dodatkowej informacji. Dokumentacja jest na tyle dobrze przygotowana, że nie powinno być odwołań – mówi Jan Machowski.

Minimum 378 mln zł

Budowa pochłonie minimum 378 milionów złotych, ale kontrakt najprawdopodobniej ulegnie zwiększeniu ze względu na waloryzację cen materiałów budowlanych, wzrostu kosztów zatrudnienia oraz nieprzewidzianych zadań dodatkowych.

Inwestycja, zgodnie z deklaracjami z 2014 roku ówczesnego wiceprezydenta Krakowa Tadeusza Trzmiela miała się zakończyć na przełomie 2018 i 2019 roku.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Biały