Od poniedziałku 4 listopada działa nowy Punkt Obsługi Pasażerów w poczekalni na pętli na Górce Narodowej. Zastąpił dotychczas funkcjonujący punkt przy ul. Podwale, który został zamknięty 31 października.
Nowy punkt będzie otwarty w poniedziałki i wtorki od godz. 7 do 15, a od środy do piątku od 10 do 17. Podobnie jak w innych Punktach Obsługi Pasażerów, dostępne są tam m.in. następujące usługi:
- przyjmowanie wniosków o wydanie karty miejskiej
- doładowanie kart miejskich biletami okresowymi
- obsługa wniosków w zakresie programu Karty Krakowskiej
Urzędnicy przypominają równocześnie, że te usługi są dostępne dla pasażerów za pośrednictwem kanałów elektronicznych i nie wymagają konieczności wizyt w oddziale.
Po likwidacji punktu przy Podwalu, w centrum miasta funkcjonują jeszcze dwa: pierwszy przy ul. Wielopole 1 (wejście od ul. Starowiślnej, który działa od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–16.00) oraz drugi w holu dworca Kraków Główny (obok Biedronki), który działa od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–17.00.
Punkt Obsługi Pasażerów funkcjonuje też w Nowej Hucie, w budynku na os. Centrum D 7, który działa od poniedziałku do piątku w godz. 11.00–18.00.
Zarząd Transportu Publicznego argumentuje zmianę lokalizacji m.in. potrzebą rozproszenia punktów i obniżeniem kosztów funkcjonowania. Decyzja budziła duże kontrowersje, o czym pisaliśmy m.in. tutaj: