Szybsza budowa ścieżek rowerowych

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Dwóch kandydatów do parlamentu z Prawa i Sprawiedliwości przedstawiło pięciupunktowy Pakt Komunikacyjny dla Krakowa. Chcą oni powołać w przyszłej kadencji sejmu i senatu Krakowski Zespół Parlamentarny.

Podczas wtorkowej konferencji prasowej kandydat na senatora z Prawa i Sprawiedliwości Mieczysław Gil oraz ubiegający się o mandat posła z tej samej partii Mirosław Gilarski, przedstawili pakiet pięciu rozwiązań komunikacyjnych dla Krakowa.

Szybsza budowa ścieżek rowerowych

W pierwszej kolejności chcą od PKP PLK wybudowania linii kolejowej z Batowic do Czyżyn i włączenia jej do systemu kolei aglomeracyjnej. Drugim pomysłem jest uproszczenie procedury budowy ścieżek kolejowych. Politycy partii Jarosława Kaczyńskiego chcą zmienić prawo, aby infrastrukturę  dla rowerów można było budować na podstawie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

Mirosław Gilarski przekonuje, że dzięki takiemu rozwiązaniu ustawowemu przyspieszy się budowę ścieżek. Jako przykład przewlekłości procedur administracyjnych podaje ulicę Kielecką, gdzie ZIKiT nie może dokończyć budowy ścieżki rowerowej, ponieważ jej fragment miałby przebiegać przez prywatny teren. – Kiedy będzie można wykonać ją na podstawie ZRID-u, to miasto będzie miało możliwość wywłaszczenia fragmentu gruntu w celu realizacji zadania publicznego – mówi radny Krakowa, który startuje do Sejmu z 20. miejsca listy PiS.

Kluczowa S7

Trzecim elementem „paktu komunikacyjnego” ma być lobbing za przyspieszeniem budowy trasy S7. Czwartym - pozyskanie pieniędzy na północną obwodnicę Krakowa. Piątym sposobem na poprawę infrastruktury w stolicy Małopolski ma być powołanie Krakowskiego Zespołu Parlamentarnego. – Chcemy, aby takie gremium było podobnie skuteczne jak śląskie grupy parlamentarzystów w zdobywaniu środków finansowych dla naszego regionu – dodaje Gilarski.

News will be here