Tunelem pod Wisłą? Miasto planuje kontynuację Trasy Łagiewnickiej

Budowa. Zdjęcie ilustracyjne fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl
Konsorcjum firm z Krakowa i Katowic wykona dla miasta dokumentację kontynuacji trzeciej obwodnicy Krakowa: budowy Trasy Pychowickiej i Trasy Zwierzynieckiej.
Firmy MP Sp. z.o.o. Sp. K. (lider konsorcjum) i Mosty Katowice Sp. z.o.o. otrzymają 9,7 mln zł. Do 12 miesięcy od podpisania umowy gotowa ma być koncepcja i przeprowadzone konsultacje z mieszkańcami. Miasto oczekuje też pozyskania decyzji środowiskowej w czasie nie dłuższym niż 37 miesięcy. 

Dwa zadania

– Wykonawca zobowiązany będzie wykonać wariantową koncepcję podzieloną na dwa niezależne zadania wraz z wykonaniem badań geologicznych. Zadanie pierwsze obejmuje odcinek Trasy Pychowickiej od końca zakresu budowy Trasy Łagiewnickiej przy ul. Grota Roweckiego do ul. Księcia Józefa. Zadanie drugie obejmuje odcinek Trasy Zwierzynieckiej od ul. Księcia Józefa do ronda Ofiar Katynia – mówi Krzysztof Migdał, członek zarządu spółki Trasa Łagiewnicka.

Warianty przebiegu Trasy Pychowickiej i Trasy Zwierzynieckiej i  mają spełniać oczekiwania mieszkańców, a także możliwości techniczne i finansowe ich realizacji. W oparciu o te opracowania, wybrany zostanie wariant najbardziej optymalnego przebiegu obu tras. 

– Wykonawca będzie miał obowiązek szczegółowego przeanalizowania przekroczenia Wisły w wariancie tunelowym i mostem – podkreśla Krzysztof Migdał.

Po dwa pasy w każdą stronę i nowa pętla

Nowe trasy ograniczą wjazd samochodów do centrum Krakowa w komunikacji między dzielnicami. Będą przygotowane do realizacji będą w formie dwóch jezdni po dwa pasy ruchu. W rejonie skrzyżowania Trasy Pychowickiej z ulicą Księcia Józefa planowane jest zlokalizowanie nowej pętli tramwajowo-autobusowej i parkingu Park & Ride i wykonanie odcinka pętli tramwajowej na Salwator.

Warianty tras mają zakładać przekroczenie Wisły tunelem jak i mostem, a także poprowadzenie linii tramwajowej wzdłuż poszczególnych fragmentów.

comments powered by Disqus