W tym miesiącu zapłacimy za parkowanie w nowych częściach Krakowa

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl
Ważne daty dla kierowców to 26 i 31 lipca. Do obszaru płatnego parkowania zostaną włączone kolejne fragmenty miasta. Od dziś można kupować abonamenty.

To wynik decyzji podjętej przez radnych miejskich w lipcu ubiegłego roku. Trwała wówczas gorąca dyskusja o wysokości opłat za parkowanie i rozszerzeniu ich na weekendy, więc w relacjach medialnych kwestia zmiany granic płatnego obszaru zeszła na drugi plan. Teraz jednak przyszedł już czas na realizację podjętej wówczas decyzji.

Uzasadnieniem zmian było w większości przypadków skorygowanie obszaru w taki sposób, by strefa sięgała do naturalnych granic – najlepiej gdyby była to rzeka lub linia kolejowa, ale mogą to być też większe ulice. Jak zwykle w takich przypadkach, o zmiany wnioskowali mieszkańcy obszarów znajdujących się tuż za granicą strefy, które stawały się nieoficjalnymi parkingami Park&Ride.

Zmiany będą polegać na poszerzeniu czterech z dotychczasowych sektorów oraz utworzeniu dwóch nowych. Nowe granice będą obowiązywać od 26 lipca (to niedziela, więc w praktyce od poniedziałku 27 lipca). Wyjątkiem jest nowy sektor C7, który zacznie obowiązywać od piątku 31 lipca. Poniżej prezentujemy szczegóły zmian.

B6 – brakujący fragment przy al. Focha

Sektor B6 zostanie uzupełniony o trójkątny fragment pomiędzy al. Focha, ul. Kasztelańską a Rudawą.

 

C8 – do Piastowskiej

Sektor C8, obejmujący obecnie rejon między ulicami Czarnowiejską i Królewską, zwiększy się prawie dwukrotnie. Jego granicą będzie od 26 lipca już nie al. Kijowska, ale ulica Piastowska. W płatnym obszarze znajdą się więc takie ulice jak Misjonarska, Bydgoska, Smoluchowskiego, Skarbińskiego, Lea (dalszy fragment) i Kronikarza Galla.

C9 – do Głowackiego i torów

Podobne zmiany będą dotyczyć sąsiedniego sektora, który zamiast na al. Kijowskiej, będzie kończył się na ul. Głowackiego i torach kolejowych w rejonie przystanku Kraków Łobzów.

C16 – do torów kolejowych

Sporą zmianą będzie rozszerzenie sektora C16, obejmującego obecnie fragment Grzegórzek, do ul. Francesca Nulla. Teraz sektor będzie zdecydowanie większy i będzie kończył się na torach kolejowych, co oznacza, że w jego granicach znajdą się m.in. ulice Cystersów, Fabryczna, Stachowskiego czy Zieleniewskiego.

C21 – nowy sektor między Kapelanką i Wadowicką

O ile wymienione wcześniej zmiany dotyczą poszerzenia istniejących sektorów, o tyle na granicy Dębnik i Podgórza pojawi się nowy sektor C21. Obejmie cały, rozbudowujący się ostatnio dynamicznie fragment miasta pomiędzy ulicami Kobierzyńską, Kapelanka, Brożka, Wadowicką, Konopnickiej i rzeką Wilgą. Wewnątrz niego znajdą się więc m.in. ulice Rydlówka, Rzemieślnicza czy Skrzyneckiego.

C7 – pas nad Rudawą

Zmiany będą też dotyczyć Zwierzyńca. Nowy sektor C7 będzie obowiązywać od 31 lipca. Obejmie pas terenu po zachodniej stronie Rudawy, od ulicy Kościuszki do Piastowskiej. Z jednej strony granicą będzie Rudawa, a z drugiej ulica Królowej Jadwigi. Do tego dołączono także ślepe ulice Hofmana, Drożyna i Malczewskiego po przeciwnej stronie ul. Królowej Jadwigi – stąd nieoczywisty kształt granic tego sektora.

Ceny pozostają bez zmian. Mieszkańcy nowych obszarów za abonament zapłacą 10 zł miesięcznie, a przyjezdni po 5 zł za godzinę w sektorze B6 oraz po 4 zł za godzinę w sektorach C7, C8, C9, C16 i C21. Informacje o szczegółach cennika i dokumentach potrzebnych do wykupienia abonamentu można znaleźć TUTAJ.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Grzegórzki Krowodrza Zwierzyniec Dębniki Podgórze
Interesuje Cię zakup mieszkania w dzielnicy Krowodrza? Sprawdź oferty portalu GetHome: https://gethome.pl/mieszkania/na-sprzedaz/krakow/krowodrza/
comments powered by Disqus