Wróciły pociągi do Zakopanego

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Wróciły pociągi na modernizowaną linię Chabówka - Zakopane. Nowe perony w Lasku i Nowym Targu, wraz z wcześniej przebudowanymi, ułatwią dostęp do kolei. Pociągi pojadą nowym torem między Skawiną a Suchą Beskidzką oraz Sieniawą a Nowym Targiem i Szaflarami.

26 czerwca na trasie Kraków - Zakopane uruchomiono bezpośrednie wakacyjne połączenia dalekobieżne m.in. z Gdyni, Gdańska, Warszawy oraz kursy regionalne. Prace na jednotorowej linii Chabówka – Zakopane oraz między Skawiną a Suchą Beskidzką zaplanowano tak, by podróże pociągiem były możliwe latem i zimą.

Nowa infrastruktura

Nowymi torami możemy podróżować ze Skawiny do Suchej Beskidzkiej oraz między Sieniawą a Nowym Targiem i Szaflarami. Podróżni łatwiej wsiądą do pociągów z nowych peronów w Lasku i w Nowym Targu. Letnie podróże kolejową zakopianką ułatwi również dodatkowy przystanek Radziszów Centrum, który od grudnia zwiększył mieszkańcom dostęp do kolei.

Podczas letnich wyjazdów na Podhale podróżni skorzystają także z efektów wcześniejszych prac. Do dyspozycji są wygodne stacje i przystanki: Rzozów, Radziszów, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów.

Zmodernizowano blisko 60 przejazdów kolejowo-drogowych między Skawiną a Suchą Beskidzką. Po wakacjach prace będą kontynuowane na linii Chabówka-Zakopane. Rozpocznie się także realizacja trzeciego odcinka między Suchą Beskidzką a Chabówką.

Miliard złotych za modernizację

Na modernizację kolejowej „zakopianki” na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka - Zakopane, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską.

Roboty budowlane pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką już się zakończyły. W grudniu PLK podpisały umowę z wykonawcą na realizację ostatniego odcinka, pomiędzy Suchą Beskidzką a Chabówką. Po fazie projektowej, w drugiej połowie roku ruszą roboty budowlane. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2023 roku.

comments powered by Disqus