Włoska marka Macron została sponsorem technicznym Białej Gwiazdy przed sezonem, a na kilka dni przed pierwszym meczem w 2021 roku poznaliśmy wzory nowych, dedykowanych strojów Białej Gwiazdy.
W lipcu Macron zastąpił Adidasa, który ubierał 13-krotnego mistrza Polski już w 2011 roku, czyli w momencie zdobycia ostatniego tytułu. Włosi podpisali z Wisłą pięcioletnią umowę. – To jest ważny deal – naprawdę nowe otwarcie. Bez pośredników i wielokrotnie lepiej niż było. Myślę, że top3 deal techniczny w ESA – napisał latem Piotr Obidziński, były prezes klubu z ulicy Reymonta.Nowe, stworzone specjalnie dla Wisły stroje ujrzały światło dzienne pół roku później. Klub tłumaczył opóźnienie pandemią koronawirusa, ale kibice w końcu mogli zaspokoić ciekawość, a część z nich zrobić zakupy. Za nową koszulkę trzeba zapłacić 259 złotych. Prezes Dawid Błaszczykowski tłumaczy, że dla fanów, którzy w ostatnich latach wiele razy wspierali klub finansowo, zrezygnowano z części marży.
– Sugerowany koszt trykotu, uwzględniający jakość wykorzystanych materiałów i specyfikę produkcji, wynosi 279 złotych – powiedział prezes Wisły.
Nowe stroje powstały we współpracy z agencją interaktywną Veneo, w której większościowe udziały posiada Tomasz Jażdżyński, współwłaściciel klubu i przewodniczący rady nadzorczej spółki.
Ważne detale
Tradycyjnym kompletem pozostaje czerwony. Zdobi go, podobnie jak i wersję białą, tłoczony wzór złożony z małych gwiazdek umiejscowionych na połowie frontu koszulki, a jej główny i najjaśniejszy punkt stanowi biała gwiazda. Umieszczona została ona również na niebieskim komplecie, którego motywem przewodnim jest monochromatyczna gwiazda wytłoczona w powiększonym rozmiarze z przodu koszulki. Wyróżnikiem stroju białego jest widniejący na nim herb klubu. Kołnierzyki wszystkich trzech trykotów przybrały formę V, która koresponduje z ostrymi i wyrazistymi kształtami wiślackiej gwiazdy.
"W hołdzie dla tradycji na tylnej części strojów wytłoczony został tradycyjny historyczny herb klubu oraz napis „Biała Gwiazda” z gwiazdami po obu stronach umiejscowiony tuż poniżej kołnierzyka. Wyjątkowym elementem dedykowanym kibicom, którzy brali udział w akcji ratowania klubu, jest silikonowa taśma z hasłem „Nigdy nie zginie” umieszczona na wewnętrznej stronie koszulki. Dodatkowo, strój w wersji białej posiada zdobione rękawki nawiązujące do niebiesko-biało-czerwonych barw klubowych" – informuje Wisła.
Do produkcji wiślackich strojów wykorzystano materiały ułatwiające przepływ powietrza i odpowiadające za zmniejszanie wilgoci. Z myślą o Wiśle Kraków stworzone zostały także getry uzupełniające stroje, na których widnieje napis „1906” nawiązujący do daty powstania klubu.
Piłkarze Petera Hyballi po raz pierwszy zagrają w nowych koszulkach w najbliższą niedzielę o godzinie 15, kiedy podejmą Piasta Gliwice.