Zmiany w rozkładach na kolei. Przystanek na Olszy wraca do gry

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

1 września wchodzi w życie korekta rozkładów jazdy na kolei. W Krakowie zmiany będą dotyczyć zarówno połączeń dalekobieżnych, jak i kolei aglomeracyjnej.

Dla pasażerów z Krakowa najważniejszą informacją jest to, że utrzymana zostanie przerwa w ruchu pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem. Pociągi nie będą kursować na tym odcinku we wszystkie dni robocze, między godz. 9:40 a 14:15.

– Jest to podyktowane intensywnymi pracami przy przebudowie torów na stacjach Kraków Główny i Kraków Płaszów. Obecnie prowadzimy największy program inwestycyjny w najnowszej historii kolei w Krakowie – tłumaczy Piotr Hamarnik z PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dalekobieżne

Część pociągów spółki PKP Intercity będzie musiało zmienić trasę lub godziny kursowania. 12 pociągów pojedzie obwodnicą i ominie Kraków Główny. Kolejnych dziewięć ominie natomiast Kraków Płaszów. Szczegóły są dostępne na stronie przewoźnika.

Uwaga, we wrześniejszej wersji tekstu, zgodnie z komunikatem PKP Intercity, informowaliśmy o połączeniach, które ominą zarówno Kraków Główny, jak i Kraków Płaszów. Te informacje zostały zaktualizowane przez spółkę.

Pomiędzy stacjami Kraków Płaszów i Kraków Główny obowiązuje honorowanie biletów kolejowych w komunikacji miejskiej.

Koleje Małopolskie

Ograniczenia na dwóch najważniejszych krakowskich stacjach dotkną też pasażerów kolei aglomeracyjnej, wszystkich trzech linii. W tym przypadku też nie obejdzie się bez objazdów. Jak podają Koleje Małopolskie, sześć kursów SKA3 (Kraków–Tarnów) na odcinku Kraków Główny – Podłęże będzie kursować dużą obwodnicą przez Nową Hutę, z pominięciem stacji i przystanków na tym odcinku. Połowę z tych sześciu kursów przewoźnik uzupełni autobusami, które obsłużą stacje i przystanki omijane przez pociągi.

Mała obwodnica, przez Olszę, też będzie wykorzystywana. Będzie się tam zatrzymywał jeden pociąg SKA2 (Kraków–Miechów–Sędziszów), który w ten sposób ominie Kraków Główny i jeden pociąg SKA3, który ominie przystanek Kraków Zabłocie. Oprócz tego siedem pociągów SKA3 rozpocznie lub zakończy bieg na przystanku Kraków Olsza, z pominięciem Krakowa Głównego. Również w tym przypadku na potrzeby dojazdu do Krakowa Głównego obowiązuje honorowanie biletów w pojazdach komunikacji miejskiej.

Cztery kursy SKA3 rozpoczną lub zakończą bieg na stacji Kraków Płaszów.

– Jesteśmy w newralgicznym momencie modernizacji linii kolejowej, na całym odcinku od Bieżanowa do Krakowa Głównego mamy dostępny tylko jeden tor, co znacząco ogranicza przepustowość torów w Krakowie – tłumaczy Hamarnik. Jak mówi, jesienią pasażerów czeka poprawa związana z zakończeniem prac na innym odcinku – po północnej stronie Krakowa Głównego.

Przewozy Regionalne

Sporo zmian wprowadzają też Przewozy Regionalne. Jedną z nich jest to, że w godzinach nocnych zmienią się godziny odjazdów pociągów kursujących w stronę Śląska. Część pociągów odjeżdżających w tym kierunku zostanie zastąpiona przez autobusy.

Dwa pociągi SKA2 z Miechowa i Sędziszowa obsługiwane przez Przewozy Regionalne pojadą obwodnicą przez Olszę i zakończą bieg w Płaszowie. Pociąg dalekobieżny z Katowic do Rzeszowa będzie w dni powszednie jeździł przez Batowice i Nową Hutę – warto sprawdzać rozkłady jazdy.

Kolejny etap na trasie do Zakopanego

Po wakacyjnej przerwie kontynuowane będą prace na linii Zakopanego. Zgodnie z tym, o czym informowaliśmy w lipcu, na trasie Nowy Targ – Zakopane utrzymany zostanie ruch pociągów regionalnych. Nie będzie natomiast możliwości pokonania pociągiem całej trasy z Krakowa do Zakopanego.

Od września na odcinkach Kraków Płaszów – Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona oraz Kraków Płaszów – Nowy Targ zamiast pociągów regionalnych pasażerów wozić będą autobusy. Od 2 września zamiast EIC Tatry pociągi pojadą w skróconej relacji z i do Krakowa, pod innymi nazwami.

Zmiany w rozkładzie będą obowiązywać do kolejnej korekty, planowanej na 19 października. Pasażerowie przed wyruszeniem w podróż powinni dokładnie sprawdzić dostępne połączenia.

News will be here