Coraz wyraźniej widać postęp robót przy budowie nowego wiaduktu kolejowego na linii nr 95 nad aleją 29 Listopada. To jedna z dwóch takich konstrukcji, które są realizowane w ramach rozbudowy wylotówki na Warszawę.
Z pierwszego wiaduktu kolejowego – koło ul. Siewnej – przebudowanego w ramach rozbudowy al. 29 Listopada już od wielu miesięcy korzystają pasażerowie przewoźników kolejowych. Nowa stalowa konstrukcja zastąpiła starą, żelbetową. Pod wiaduktem jest teraz więcej miejsca, by zmieściły się dwie jezdnie po dwa pasy w każdą ze stron oraz chodnik i ścieżka rowerowa po obu stronach jezdni.
Aktualnie firma Strabag buduje nową konstrukcję na linii kolejowej nr 95 (w rejonie ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej). Stary wiadukt, rozpoznawalny dzięki muralom z historycznymi postaciami, został już wyburzony. Usunięto pozostałości starych fundamentów, a budowlańcy ruszyli z realizacją nowego wiaduktu. Będzie to konstrukcja belkowa z belkami w kształcie litery T z betonu sprężonego. Dla każdego z kierunków ruchu kolejowego powstaną oddzielne konstrukcje po jednym torze w każdą ze stron. Rozpiętość w świetle wyniesie ok. 30 m. Zgodnie z planem nowy wiadukt zostanie udostępniony kolei w trzecim kwartale tego roku.