Trwa budowa środkowego, trzykilometrowego odcinka nowej zakopianki z tunelem pod górą Luboń Mały. Obie nitki tunelu będą miały po 2060 m długości, przy czym do wydrążenia są trochę krótsze odcinki. Prawy tunel, o długości ok. 1919,6 m, jest już przebity. W lewym – jak podała wczoraj Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – pozostało jeszcze ok. 365 z 1922,4 m. Pozostałe części tuneli wykonane będą w wykopie, który po ukończeniu prac zostanie zasypany. Oddanie tunelu do ruchu planowane w 2021 roku, co usprawni przemieszczanie się na całym odcinku pomiędzy Lubniem i Rabką Zdrój.
A co na pozostałych odcinkach? – W ubiegłym roku oddaliśmy do ruchu jedną jezdnię do Naprawy o długości blisko 8 km. W ciągu prawej jezdni budowana jest jeszcze estakada, przy której prace wstrzymano ze względu na osuwisko, oraz mur oporowy na włączeniu nowej jezdni do istniejącej S7 w Lubniu. Prace zakończą się jeszcze w tym roku. Kierowcy korzystają również z obu jezdni na odcinku od Skomielnej do Rabki Zdrój o długości ponad 6 km, z czego ponad jedna trzecia odcinka poprowadzona została na wiaduktach – podaje GDDKiA.
Fot. GDDKiA