Jeszcze trzy lata temu trudno sobie było wyobrazić, że zabytkowy wiadukt nad ul. Grzegórzecką może przejść tak głęboką zmianę. W połowie 2017 roku rozpoczęły się prace przy jego rozbudowie. Modernizacja linii kolejowej przewiduje, że w tym miejscu zamiast po dwóch pociągi będą kursować po czterech torach, co wymagało poszerzenia XIX-wiecznego obiektu.
W kolejnych miesiącach nad jezdnią, torowiskiem i chodnikami powstawały ceglane łuki. Od lipca po nowej konstrukcji kursują już pociągi. Ostatnim etapem prac będzie odtworzenie zewnętrznej elewacji, z wykorzystaniem oryginalnego materiału.
W środę PKP Polskie Linie Kolejowe przekazały, że stara część wiaduktu, od strony ulicy Dietla, musi zostać rozebrana. Przeprowadzone ekspertyzy wykazały, że samo przeprowadzenie remontu nie wystarczy. Informowaliśmy o tym TUTAJ.
Zobacz, jak przez ponad dwa ostatnie lata przebiegały prace przy przebudowie wiaduktu.
Fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl. PKP PLK
W środę PKP Polskie Linie Kolejowe przekazały, że stara część wiaduktu, od strony ulicy Dietla, musi zostać rozebrana. Przeprowadzone ekspertyzy wykazały, że samo przeprowadzenie remontu nie wystarczy. Informowaliśmy o tym TUTAJ.
Zobacz, jak przez ponad dwa ostatnie lata przebiegały prace przy przebudowie wiaduktu.
Fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl. PKP PLK