Chcą skomercjalizować nazwy stadionu i hali

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

W drugiej połowie roku Zarząd Infrastruktury Sportowej zamierza rozpocząć poszukiwania podmiotów, które chciałyby zostać sponsorami tytularnymi stadionu Wisły i znajdującej się po drugiej stronie Błoń hali 100-lecia Cracovii.

Otwarta w maju 2018 roku Hala 100-lecia KS Cracovia wraz z Centrum Sportu Osób Niepełnosprawnych, stojąca przy al. Focha 40, posiadała już sponsora tytularnego. Była nim firma Karcher, która płaciła za promocję i dokładała się do utrzymania obiektu do końca 2020 roku. Kilka miesięcy wcześniej operator hali, Fundacji Centrum Inicjatyw Sportowych, ogłosił konkurs na nowego sponsora.

Wiosną 2021 roku z elewacji definitywnie zniknęła nazwa Karcher. Nazwy obiektu nie udało się jednak powtórnie skomercjalizować, mimo że dyrektor administracyjno-sportowy hali przy al. Focha Marcin Królkowski zapowiadał, że potrzebna jest tylko akceptacja miasta.

Prestiż, utrzymanie i inwestycje

Sponsora tytularnego nie doczekał się także stadion Wisły im. Henryka Reymana, choć pierwsze kroki poczynione zostały już latem 2011 roku. Teraz urzędnicy liczą, że poszukiwania ułatwi zakończony remont m.in. fasady areny przed igrzyskami europejskimi. Po przeprowadzonych pracach za niespełna 110 mln zł (prawie 90 mln z budżetu ministerstwa sportu i turystyki) największy krakowski stadion jest mniej energochłonny i przyjemniejszy w odbiorze.

– Wspólnie z Wisłą Kraków, bo to jest jej stadion i na nim rozgrywa mecze, będziemy ogłaszać konkurs na sponsora tytularnego. To zwiększy prestiż obiektu, pomoże w utrzymaniu, czy wręcz w dalszej modernizacji, bo każdy nowoczesny obiekt sportowy co chwilę musi pochłaniać nowe środki – mówi Krzysztof Kowal, dyrektor Zarządu Infrastruktury Sportowej.

Wisła przy Reymonta 20 jest odpowiedzialna za utrzymanie murawy. ZIS-owi, miejskiej jednostce, która jest operatorem obiektu, płaci za codzienne korzystanie z biur i rozgrywane mecze. Przedstawiciele miasta nie musieliby współpracować z klubem w wyłanianiu sponsora. Chcą jednak uniknąć problemów, na przykład wyboru firmy, której z klubem nie po drodze. Kooperacja może także rozszerzyć możliwości znalezienia podmiotu wśród partnerów biznesowych 13-krotnego mistrza kraju.

Dyrektor ZIS zapowiada ogłoszenie obu konkursów po wakacjach. Optymistyczne plany zakładają podpisanie umów obowiązujących od 1 stycznia 2024.


News will be here

Aktualności

Pokaż więcej