Systemy monitorowania wnętrza pojazdu tworzone są w Krakowie

fot. mat. prasowy

W Centrum Technicznym Aptiv w Krakowie inżynierowie pomagają wspierać rozwój najnowszych rozwiązań w zakresie monitorowania wnętrza pojazdu.

Wiele uwagi związanej z poprawą bezpieczeństwa pojazdu kierowanej jest na kwestie dotyczące tego co dzieje się na zewnątrz. Rozmawiając dziś o bezpieczeństwie, często mamy na myśli wsparcie kierowców w uniknięciu kolizji dzięki sztucznej inteligencji, która interpretuje sygnały z radarów, kamer i innych czujników, skanujących otaczające środowisko.

Ale to, co dzieje się wewnątrz pojazdu, jest tak samo ważne jak to, co na zewnątrz, a potencjał innowacji w zakresie bezpieczeństwa – dzięki czujnikom wnętrza – jest bardzo duży.

Monitorowanie stanu kierowcy

W oczekiwaniu na nadchodzące przepisy dotyczące wykrywania i monitorowania stanu kierowcy, producenci OEM zaczęli montować kamery wewnątrz pojazdu, ale takie posunięcia to tak naprawdę dopiero początek. Pojawienie się czujników wewnętrznych otwiera wiele interesujących i nowych możliwości poprawy bezpieczeństwa, komfortu i wygody kierowcy i pasażerów, jednocześnie pomagając obniżyć koszty.

W Centrum Technicznym Aptiv w Krakowie inżynierowie pomagają wspierać rozwój najnowszych rozwiązań w zakresie monitorowania wnętrza pojazdu. Są częścią międzynarodowego zespołu pracującego nad systemami monitorowania dla kierowcy, pasażerów i wnętrza pojazdu.


Krakowscy inżynierowie pracują nad całym cyklem

Jak mówi Dariusz Mruk, dyrektor Centrum Technicznego Aptiv, krakowscy inżynierowie pracują nad całym cyklem rozwoju projektu, począwszy od fazy koncepcyjnej, poprzez implementację algorytmów oprogramowania, aż po ostateczną walidację systemu w naszych laboratoriach i pojazdach.

– Dedykowany zespół czuwa nad rozwojem hardware’u zapewniającego wystarczającą moc obliczeniową do implementacji nowych funkcji – wyjaśnia Dariusz Mruk. – Nasi eksperci od optyki wspierają rozwój oraz wdrożenie nowoczesnych kamer o szerokim polu widzenia pozwalających na pokrycie jak największej części pojazdu, z jednoczesnym zapewnieniem walorów estetycznych – dodaje.

Wszystko to stanowi podstawę kompleksowej platformy monitorowania wnętrza, zintegrowanej z większym systemem obsługi użytkownika w pojeździe. Odpowiednia platforma będzie się skalować — od podstawowych funkcji zapewniających bezpieczeństwo i spełniających przepisy, przez funkcje premium, które rozpoznają pasażerów i odpowiednio dostosowują wrażenia, po funkcje niezbędne do wzniesienia zautomatyzowanej jazdy na wyższy poziom.