Auchan odpowiada UOKiK-owi. „Zawsze kierujemy się dobrem klientów”

fot. auchan.pl

Prezes UOKiK nałożył 87 mln złotych kary na sklep Auchan. Według urzędu francuska sieć pobierała od swoich kontrahentów opłaty za transport produktów z magazynów centralnych do sklepów sieci Auchan.

– Centralny transport towarów polepsza pozycję sieci handlowej. Nie jest zatem dodatkową usługą, za którą powinien płacić dostawca, a podstawowym elementem modelu biznesu sieci handlowych. Dlatego niedopuszczalne jest pobieranie opłat za transport towarów z głównego magazynu do sklepów sieci. To finansowanie własnej działalności kosztem dostawców. Za takie działanie nałożyłem ponad 87 mln zł kary na właściciela sieci Auchan – poinformował we wtorek rano prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Będzie odwołanie

Zwróciliśmy się do sieci z prośbą o komentarz w tej sprawie. Spółka nie zgadza się z zarzutami zawartymi w decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Firma odwoła się od powyższej decyzji w ustawowym terminie – poinformowała Hanna Bernatowicz, dyrektorka komunikacji w Auchan Retail Polska.

– W swoich działaniach zawsze kierujemy się dobrem klientów, przywiązując najwyższą wagę do kwestii ochrony siły nabywczej polskich konsumentów. Firma konsekwentnie wdraża i realizuje tę politykę od blisko trzech dekad obecności na polskim rynku – podkreśla Bernatowicz.

W mailu do redakcji spółka podkreśla również, że „niezmiennie ceni sobie również współpracę z dostawcami i partnerami biznesowymi, z którymi buduje przejrzyste i silne relacje, dbając o zachowanie najwyższych standardów i zgodnie z przepisami prawa, tak by umożliwić rozwój obu stronom z poszanowaniem wzajemnych potrzeb z korzyścią dla polskiego konsumenta”.