Krakowski Lidl z systemem odzyskiwania plastiku

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Sieć sklepów dyskontowych realizuje swoje obietnice i zamierza zainstalować w placówkach systemy do odzyskiwania plastikowych opakowań.

W Krakowie jest 11 sklepów z szyldem Lidl należących do Grupy Schwartz. Przedsiębiorstwo zobowiązało się kilka lat temu do tego, że będzie dążyć do zmniejszenia zużycia plastiku do 30 proc. do roku 2025 i do 35 proc. do roku 2027 w opakowaniach jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla. Do tego chce, aby wszystkie opakowania marek własnych nadawały się do recyklingu najpóźniej w 2025 roku. Trzecim zobowiązaniem było to, by wykorzystanie materiałów wtórnych w plastikowych opakowaniach marek własnych wyniosło średnio 25 proc.

Firma przyjęła strategię „REset Plastic”, zgodnie z którą ma m.in. rezygnować z plastiku tam, gdzie to możliwe czy też „zbierać, sortować i poddawać recyklingowi opakowania produktów tak, aby pozostawały w obiegu zamkniętym”.

Jesienią do urzędu miasta wpłynął wniosek o przebudowę sklepu przy ul. Borkowskiej. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, jest to związane właśnie z proekologiczną strategią.

– Wnioski dotyczą rozbudowy naszych sklepów o pomieszczenia przeznaczone do montażu systemu zarządzania odzyskiwaniem plastikowych opakowań. Planowane inwestycje nie będą miały wpływu na pracę placówek – mówi Aleksandra Robaszkiewicz odpowiedzialna za kontakt z mediami.

Oprócz tego Lidl wnioskował o możliwość rozbudowy obiektu o pomieszczenia do skupu butelek w tym samym sklepie oraz w placówce przy ul. Wysockiej.

Pozytywna ocena

W 2022 roku Fundacja WWF Polska oceniła, jak polski Lidl wywiązuje się ze swoich zobowiązać co do kwestii redukcji plastiku. Do tego użyto narzędzia Plastic Scorecard for Business Assessment. W kategoriach dotyczących strategii, zobowiązania, polityki firmy, a także szkolenia pracowników sieć otrzymała maksymalną liczbę punktów.