Od kibiców będzie zależeć, ile Wisła dostanie od Lyoness

Podpisanie umowy z firmą Lyoness fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

– Kibice z Krakowa pisali do nas maile, żebyśmy zostali partneremi Wisły – mówi Ziemowit Deptuła, prezes zarządu Lyoness Polska, nowego sponsora Białej Gwiazdy. To, ile pieniędzy wpłynie na konto klubu z ulicy Reymonta, będzie zależało także od fanów.

Trzy umowy

Wisła i Lyoness podpisały trzy umowy, które będą obowiązywać przez trzy lata. – Klub zyskał trzy strumienie, z których będzie mógł czerpać korzyści. Pierwszy to umowa sponsorska, czyli reklamowanie się naszej firmy na koszulkach i innych materiałach. Drugim jest umowa lojalnościowa, która zapewnia przychód do jednego procenta od transakcji dokonywanych przez kibiców. Ostatnim źródłem jest natomiast umowa marketingowa polegająca na wykorzystaniu pewnych funduszy na rzecz klubu – wyjaśnia Rafał Pięta, dyrektor Lyoness na Europę Wschodnią.

Kwota za reklamę jest objęta tajemnicą handlową, ale „Dziennik Polski” pisał, że klub ma otrzymywać rocznie 1,4 miliona złotych. – To nie są prawdziwe dane – mówi Marzena Sarapata, prezes Wisly.

Od kibiców zależeć będzie, ile na konto krakowian trafi z drugiego strumienia. Lyoness stworzy specjalny program lojalnościowy dla fanów Wisły, z którego korzystają dziś trzy inne polskie kluby: Legia Warszawa, Lechia Gdańsk i Lech Poznań. – Fani będą mogli robić zakupy u ponad dwóch tysięcy naszych partnerów. Dostaną od nas na konto od jednego do pięciu procent zwrotu, a klub na każdej transakcji zyska do jednego procenta wartości zakupów – mówi Ziemowit Deptuła.

Nie pierwsze podejście

Lyoness rozmawiał z Wisłą już w lutym, ale wówczas nie udało się dojść do porozumienia. – Teraz rozmowy było bardzo dobre i sfinalizowaliśmy je w bardzo krótkim czasie – podkreśla Pięta.

Przedstawiciele nowego sponsora przyznają, że ostatni kryzys formy zespołu z ulicy Reymonta nie miał dla nich większego znaczenia przy rozmowach o współpracy. – Wisła to marka znana na całym świecie. Dla nas był to istotny element – przekonują.

Logo Lyoness znajdzie się na rękawkach koszulek meczowych Wisły. Debiut nowego sponsora na strojach nastąpi w niedzielnym meczu wyjazdowym z Lechem Poznań (początek o godzinie 18).