#StartKRKup czyli społeczność i miasto razem

Kraków jest siedzibą ponad 300 startupów. To ogromny potencjał dla inwestorów, jednak nawet najwięksi optymiści przewidują, że sukces odniesie co dziesiąty z nich. Zmienić to starają się organizatorzy #startKRKup i chcą uczyć młodych ludzi przedsiębiorczości oraz tego, jak przejść od koncepcji do prężnie działającej firmy.

Elżbieta Koterba, wiceprezydent Krakowa, dostrzega potrzebę organizacji tego typu wydarzeń, o czym wspominała wczoraj na otwarciu. – Ta impreza odbywa się m. in. dlatego, że w ubiegłym roku cieszyła się wielkim zainteresowaniem. Uczestniczyło w niej wtedy dwa tysiące osób, co potwierdziło, że istnieje potrzeba organizacji tego typu imprez –  mówi Elżbieta Koterba.

#StartKRKup to nie tylko warsztaty. Wieczór otwarcia uświetniły wystąpienia przedstawicieli świata biznesu, którzy podzieli się z zebranymi swoim doświadczeniem oraz wiedzą na temat lokalnego i światowego rynku. Tomasz Wesołowski CEO i Co-founder w 2040.io starał się odpowiedzieć na pytanie "Czy aplikacje mobilne zostaną zastąpione przez boty?".  Uczestnicy mogli poznać rónież Grzegorza Błażewicza CEO&Founder w SALESmanago -aplikacja do Marketing Automation jest oceniana jako 6 na świecie.  Codziennie współpracują z około pięcioma tysiącami klientów. Wieczór zamknęła prezentacja Michała Sadowskiego - CEO & Founder w Brand24, zapoznał uczestników z tajnikami budowy biznesu online.

Innowacyjność nie zna granic

Tydzień Startupów to szansa nie tylko dla polskich startupowców, bo do akceleratora KRK Road To Success aplikować mogli również mieszkańcy Ukrainy. Zainteresowanie było ogromne, organizatorzy otrzymali ponad 120 aplikacji, w tym kilka z krajów które nie brały udziału w Festiwalu. Zostało wybrane 12 zespołów, które od 7 do 9 listopada będą pracować nad pięciominutową prezentacją. Podczas finału ma ona przekonać do siebie potencjalnych inwestorów. Jest to duża szansa na rozwój dla firm zza wschodniej granicy – energia w obu krajach jest bardzo duża. Ludzie chcą coś zrobić, widzą startup jako drogę alternatywnej kariery w stosunku do pracy w korporacji – mówi Grzegorz Banaś CEO Ad Ventures.

The Stage

Wczorajszy wieczór to nie tylko wystąpienia w Food&People. Od godziny 19:30 w The Stage przy ulicy Łobzowskiej 3 rozpoczęło się Startup Stage. Na scenie można było poznać uczestników Smogathona – czyli festiwalu, który walczy z krakowskim smogiem za pomocą nowych technologii, a także zobaczyć podsumowanie działań #OMGKRK. Jest to licząca około czterech tysięcy osób społeczność, zorganizowana wokół krakowskich startupów. W ciągu roku udało im się zorganizować ponad 570 różnorodnych wydarzeń kształtujących lokalne środowisko. Po części oficjalnej nastąpił czas na Networking.

Odsiew

Chociaż zainteresowanie inwestorów rośnie, w optymistycznych założeniach na rynku przetrwa co 10. gracz. – Optymiści mówią, że co dziesiąty. Ja takim optymistą nie jestem, w mojej ocenie sukces odniesie co trzydziesty  – mówi Bartłomiej „Świstak” Piotrowski. Problemem nie jest brak pomysłów, a ich właściwe przedstawienie przed klientem. Tutaj młodzi tracą najwięcej.

Edukacja

Najbliższy tydzień ma w swoim programie wiele warsztatów skierowanych dla przyszłych maturzystów. Jak mówi Bartłomiej Piotrowski ważne, aby dotrzeć do młodych ludzi jak najwcześniej. – Im wcześniej zaczniemy edukować młodzież, tym większa szansa, że w przyszłości osiągną sukces. Dlatego też im później zaczynamy edukować na praktycznym poziomie przedsiębiorczości, tym mniej czasu jest na testowanie, sprawdzanie i tym samym wdrażanie nowych pomysłów w życie – tłumaczy Piotrowski. Organizatorzy liczą, że wsparcie da młodym ludziom szansę na szybsze podjęcie decyzji, jaki kierunek własnego rozwoju będzie im najbardziej odpowiadał. O tym, czy jest to słuszna taktyka, będziemy mogli przekonać się  podczas warsztatów na wydziale zarządzania AGH.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie oraz w naszej relacji.