Wiadomo, kiedy ruszy remont torowiska wzdłuż Zakopiańskiej. Będą wyznaczone buspasy

Prace na ul. Zakopiańskiej fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Spółka Trasa Łagiewnicka kończy już prace na ulicy Zakopiańskiej i wkrótce możliwy będzie tam ruch dwoma pasami w obydwu kierunkach. To oznacza rozpoczęcie zapowiadanej naprawy torowiska do Borku Fałęckiego.

Zarząd Dróg Miasta Krakowa początkowo zapowiedział rozpoczęcie remontu torowiska na początek listopada. Zakres robót do wykonania jest bardzo duży i wymaga zamknięcia przejazdu dla tramwajów na kilka miesięcy. To z kolei zaniepokoiło zarówno kierowców, jak i pasażerów komunikacji miejskiej, ponieważ na fragmencie ulicy Zakopiańskiej ruch odbywa się obecnie jednym pasem w każdym kierunku i wyłączenie torowiska tramwajowego zmusiłoby pasażerów do stania w jeszcze większych korkach – czy to we własnych samochodach, czy w autobusach zastępczych.

Start przesunięty

Pod wpływem tych głosów urzędnicy szybko zmodyfikowali plany i wstrzymali rozpoczęcie naprawy torowiska. Teraz temat wraca, ponieważ prace na jezdni dobiegają końca. – Do poniedziałku 22 listopada będą trwały prace związane z wykonywaniem brakującego nawierzchni przy skrzyżowaniu z ulicą Zbrojarzy. Po tym czasie przystępujemy do wykonania oznakowania poziomego i pozostałych prac związanych z zakończeniem robót. One potrwają około czterech dni, tak żeby do końca tygodnia udostępnić pełny przekrój ulicy Zakopiańskiej dla kierujących – zapowiada Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka. Jak mówi, nie spodziewa się, by pogoda mogła pokrzyżować te plany.

Torowisko zamknięte

Na ten moment czeka z kolei zarząd dróg. – W sobotę 27 listopada rozpoczynamy prace przy naprawie torowiska. Potrwają one do końca marca – mówi Michał Pyclik z ZDMK. Szczegóły podawane we wcześniejszych komunikatach pozostają bez zmian. – Prace jakie zaplanowano na Zakopiańskiej to m.in. wymiana torowiska na odcinkach od węzła Łagiewniki do Trasy Łagiewnickiej oraz od Trasy Łagiewnickiej do centrum Solvay – w sumie ok. 2,5 km pojedynczego toru. Dodatkowo na samej pętli Borek Fałęcki wymiana sześciu zwrotnic, sieci trakcyjnej, sterowania i ogrzewania zwrotnic oraz napawanie. Koszt szacujemy na kilkanaście milionów – wyliczał w październiku ZDMK.

W praktyce oznacza to wyłączenie z ruchu tramwajowego odcinka od węzła Łagiewniki do pętli Borek Fałęcki.

Będzie buspas

Choć projekt organizacji ruchu nie został jeszcze ostatecznie zatwierdzony, wiadomo już, że na ulicy Zakopiańskiej będą wyznaczone buspasy. – Ponieważ tramwaje nie będą kursować pomiędzy Łagiewnikami i Borkiem Fałęckim, buspasy będą wyznaczone na całym odcinku od Borku Fałęckiego do ulicy Brożka, w obydwu kierunkach – mówi nam Łukasz Gryga, dyrektor Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK. Buspasy mają być całodobowe, ale urzędnicy zapowiadają, że będą obserwować sytuację i w razie potrzeby wprowadzać modyfikacje.

Zgodnie z planem, linie tramwajowe mają zostać skrócone do Łagiewnik, a od tego miejsca pasażerowie będą mogli skorzystać z zastępczej linii autobusowej. Na razie nie ma jednak jeszcze szczegółowych informacji dotyczących rozkładu jazdy.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Łagiewniki-Borek Fałęcki
comments powered by Disqus