Taniej za paliwo. Orlen uruchamia wakacyjną promocję

fot. Agata Wnuk/LoveKraków.pl

Od 30 czerwca do końca sierpnia na stacjach Orlenu cena za litr paliwa będzie obniżona o 30 groszy. Warunkiem jest posiadanie aplikacji lub karty Vitay.

– Zaczyna się okres wakacji, Polacy wyjeżdżają na drogi, a ceny w Orlenie będą spadać. Z badań wynika, że ok. 65 proc. Polaków spędzi wakacje w kraju, dlatego mam wspaniałą wiadomość i śladem zeszłego roku ogłaszam obniżkę cen paliw – powiedział prezes Orlenu, Daniel Obajtek.

Promocja będzie obowiązywać do 30 czerwca do 31 sierpnia. Obniżki będą dotyczyć czterech tankowań w miesiącu do 50 litrów. Do tej ilości będzie naliczany rabat 30 groszy od litra, a przy przedstawieniu karty Dużej Rodziny – 40 groszy.

– Skorzystać z tej promocji mogą wszyscy klienci, którzy posiadają aplikację Vitay lub ją pobiorą, ale też osoby z plastikową kartą – poinformował Obajtek.

Jak dodaje Łukasz Porażyński, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej w Orlen, osoby, które mają zainstalowaną aplikację, będą musiały aktywować kod, a następnie zeskanować przed zapłatą swoją kartę. Posiadacze plastikowych nośników będą musieli jedynie pokazać pracownikowi stacji kartę, a rabat zostanie naliczony.

Dawanie innym przykładu

Prezes Daniel Obajtek podkreślił, iż chciałby, aby tego typu akcje stały się w przyszłości standardem. – Dla nas ważny jest zadowolony klient – stwierdził. Przytoczył też dane za zeszły rok, kiedy to w związku z promocją pobrano i zrealizowano 16 mln kuponów na tańsze paliwo.

Według prezesa Orlenu, w ślad za działaniami polskiego koncernu idą również konkurenci. – I to jest dobra tendencja na rynku – uważa Obajtek.

Orlen stawia na rozwój

– Dlaczego możemy robić takie promocje? Bo jesteśmy dużym koncernem, zdywersyfikowaliśmy źródła zakupu ropy poprzez optymalizację, jesteśmy silniejsi i mamy lepszą płynność finansową, możemy inwestować i modelować rynek – tłumaczył Daniel Obajtek.

Prezes przypomniał, że swoje produkty Orlen posiada w 100 krajach na sześciu kontynentach, a polskie stacje są jednymi z najnowocześniejszych w Europie. Przypomniał również, że spółka posiada stacje w Niemczech (ok. 600), Czechach czy na Litwie i zachęcił polskich kierowców, aby z nich korzystali, choć niektóre są pod innymi markami. Obajtek zapowiedział, że w ciągu najbliższych dwóch lat wszystkie przejdą rebranding i standaryzację.

Obecnie Orlen ma 3,3 tys. stacji, a celem koncernu na ten moment jest dojście do liczby 3,5 tysiąca obiektów.