Od środy nie działa 60 automatów stacjonarnych KKM. – Czekamy na usunięcie awarii, wszystko jest zależne od dostawcy zewnętrznego – mówi rzecznik krakowskiego MPK.
Do awarii doszło w środę, 1 stycznia. Jak poinformowało wtedy Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie, działać przestało około 60 automatów stacjonarnych Krakowskiej Karty Miejskiej, a powodem problemów była awaria po stronie dostawcy systemu w urządzeniach.
W czwartek, 2 stycznia, automaty wciąż nie działają. Jak mówi nam rzecznik krakowskiego MPK Marek Gancarczyk, na razie nie wiadomo kiedy automaty zaczną działać ponownie, wszystko bowiem uzależnione jest od dostawcy zewnętrznego. – Skontaktowaliśmy się z nim natychmiast jak tylko dowiedzieliśmy się o problemie. Czekamy na jak najszybsze usunięcie przez niego awarii – mówi Gancarczyk.
Jak dodaje, bilety okresowe można kupować w aplikacjach mobilnych i na portalu Elektroniczne Konto Pasażera oraz w automatach zamontowanych w pojazdach. Poza tym wciąż działa ponad 130 automatów KKM zlokalizowanych w różnych częściach miasta, awaria dotknęła bowiem tylko części urządzeń.
AKTUALIZACJA
Około godziny 16 w czwartek awaria została usunięta.