Oświadczenie Lidla: "Zawsze działamy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa"

Po tym, jak Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę na zapisy parku kulturowego Nowa Huta, zwróciliśmy się do sieci Lidl z prośbą o informację, czy sklep zamierza dostosować się do obowiązujących przepisów bądź czy już to zrobił.

Jak informowało w 2021 roku miasto, „nowohuckie instytucje, lokalni przedsiębiorcy oraz właściciele budynków mieli od końca 2019 r. czas na dostosowanie się do zasad, wprowadzonych w związku z utworzeniem parku kulturowego na terenie Nowej Huty”.

Nie wszyscy zgodzili się z nowym prawem. Z możliwości zaskarżenia przepisów do sądu administracyjnego skorzystał właściciel sieci dyskontów. Najpierw wojewódzki, a następnie naczelny sąd administracyjny oddalił wniosek o uchylenie zapisów.

Zwróciliśmy się spółki z prośbą o komentarz. – Lidl Polska funkcjonuje w naszym kraju już od ponad 20 lat. Od początku naszej działalności zawsze działamy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz dostosowując się do bieżących warunków ekonomicznych. Nie komentujemy procedur administracyjnych – oświadczyła Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.

Po co park kulturowy?

Jak tłumaczy magistrat, część Nowej Huty został objęta specjalną formą ochrony, aby „chronić dziedzictwo oraz krajobraz kulturowy Nowej Huty, zachować jej unikatowy układ urbanistyczny czy historyczną linię zabudowy”.

– Zastosowane przepisy mają przeciwdziałać dominacji działalności handlowej, reklamowej i usługowej, ingerującej w zabytkową przestrzeń i zakłócającej jej estetykę oraz ograniczać komercyjne zagospodarowywanie przestrzeni, jako dobra wspólnego lokalnych mieszkańców – informowała miasto.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Nowa Huta
News will be here