Prowadzisz firmę w Krakowie? Nie zapomnij o jej lokalnym pozycjonowaniu

Sprzedaż towarów i usług realizowana w punktach stacjonarnych traci udział w krajowym rynku z roku na rok. Klienci przenoszą się do sieci, a wraz z nimi także konkurencyjne przedsiębiorstwa działające w każdej branży. Czy warto iść z prądem i swoje centrum zarobków ulokować w internecie? Okazuje się, że tak – jak najbardziej warto, jednak tylko w przypadku, gdy zdecydujesz się na pozycjonowanie sklepów internetowych.

Na jakie działania marketingowe warto się zdecydować?

„Reklama dźwignią handlu” – to hasło jest doskonale kojarzone przez przedsiębiorców i w dalszym ciągu pozostaje aktualne, i to mimo wielu nieustannych przemian technologicznych. Początkowo dotyczyło wyłącznie sklepów stacjonarnych, teraz jednak zachowuje swój sens także w przypadku witryn internetowych. Bez odpowiednio dużej widoczności w sieci, generowanie jakichkolwiek zysków jest nie trudne, a niemożliwe. Internauta nie będzie w stanie trafić na naszą witrynę bez wpisania jej adresu w pole przeglądarki bądź kliknięcia linku, który do niej prowadzi. To rodzi wiele kłopotów dla przedsiębiorcy.

Oznacza to, że niezbędne okażą się działania marketingowe zakrojone na szeroką skalę. Absolutną podstawą jest pozycjonowanie sklepów internetowych – o tym w dalszej części artykułu – oraz reklama displayowa. Polega ona na wyświetlaniu kreacji graficznych lub tekstowych na innych witrynach i przyciąganiu w ten sposób potencjalnie zainteresowanych klientów. Warto także wziąć pod uwagę reklamę w mediach społecznościowych, w końcu większość internautów ma swój profil w przodujących portalach, takich jak Facebook i Instagram.

Podstawowe informacje na temat pozycjonowania

Pozycjonowanie to wieloetapowy proces, polegający na poprawie widoczności naszej witryny w sieci. Cechuje się bardzo wysoką efektywnością i stosunkowo niedużymi kosztami. Nie bez powodu stanowi podstawowe działanie marketingowe dla firm prowadzonych w internecie.

Większość polskich internautów do przeszukiwania sieci wykorzystuje wyszukiwarkę Google. To prawdziwy moloch w kwestii zgromadzonych treści. W zasobach giganta z Mountain View znajdziemy setki milionów domen i grafik, a wśród nich zarówno znane i popularne witryny WWW, jak i te niszowe o raczej symbolicznym znaczeniu. Wyszukiwarka Google powstała dla użytkowników sieci – dlatego jej celem jest ułatwienie korzystania z internetu, a przy tym, oczywiście, generowanie dochodów.

Warto ułatwić wyszukiwarce gromadzenie informacji na temat Twojej witryny i pozwolić jej zindeksować ją w całości. Niestety praktycznie każda świeża strona WWW oparta na ogólnodostępnym szablonie graficznym nie jest kompatybilna z silnikiem wyszukiwarki Google. W każdym przypadku należy przeprowadzić jej optymalizację SEO – Search Engine Optimization. Działanie to polega na modyfikacji kodu źródłowego w taki sposób, aby roboty Google mogły z łatwością zaindeksować zawartość strony oraz jej przesłanie i cel.

Kto powinien zrealizować proces pozycjonowania?

Jak już wiemy, prowadzenie własnej firmy np. w Krakowie bez odpowiednio dużej widoczności w sieci jest praktycznie niemożliwe. Może to zmienić w dłuższej perspektywie czasowej wyłącznie pozycjonowanie sklepów internetowych. Proces ten jest jednym z najbardziej efektywnych i długotrwałych, gdyż rezultaty jego przeprowadzenia są widoczne nawet po upływie kilku lat.

To ogromna przewaga względem standardowych czynności marketingowych, takich jak artykuły sponsorowane czy reklama displayowa. W ich przypadku pozyskiwanie nowego ruchu kończy się w chwili, gdy przedsiębiorca przestaje za niego płacić. Z pozycjonowaniem jest zupełnie odwrotnie – koszty są związane jedynie z uzyskaniem dobrej pozycji, jej utrzymanie jest znacznie tańsze i wiąże się z minimalnym nakładem pracy.

Pozycjonowanie lokalne dla Twojego biznesu

Co ciekawe, z tego działania marketingowego mogą skorzystać także osoby prowadzące stacjonarny biznes w Krakowie, np. kosmetyczki, fryzjerzy, tatuażyści czy firmy remontowo-budowlane i wiele innych. Rozwiązanie to nazywa się pozycjonowaniem lokalnym i polega na poprawie widoczności danego punktu stacjonarnego (lub witryny – jeśli ją masz) w Mapach Google oraz na szczycie wyników. Należy przede wszystkim stworzyć wizytówkę firmy oraz jej profil. Dzięki temu algorytm Google wyświetli Twój sklep lub punkt usługowy na mapach w wybranym regionie.

Nieco inaczej pozycjonowanie lokalne wygląda w przypadku, gdy masz swoją własną witrynę internetową. Wtedy niezbędna okaże się odpowiednia strategia fraz kluczowych – należy je połączyć z nazwą regionu, miasta bądź dzielnicy.

Na jakim etapie warto przeprowadzić pozycjonowanie?

Pozycjonowanie można zlecić wyspecjalizowanej agencji SEO na praktycznie każdym etapie działania wybranej strony internetowej. Przyjęło się jednak, że znacznie tańszym i łatwiejszym sposobem jest rozpoczęcie tego procesu jeszcze przed opublikowaniem strony WWW w sieci. Jest ku temu kilka powodów. Po pierwsze, przedsiębiorca nie musi blokować dostępu do witryny potencjalnym klientom w trakcie modyfikacji jej kodu źródłowego. Duże znaczenie mają także koszty. Zmiana szablonu niekompatybilnego z robotami Google może być znacznie droższe, niż zbudowanie strony od podstaw.

Czy warto skorzystać z oferty wyspecjalizowanej agencji SEO?

Skoro wiemy już, czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych, to powinniśmy zastanowić się, komu je zlecić. Na rynku znajdziemy dwa rozwiązania – agencje SEO oraz freelancerów. Agencje interaktywne zatrudniają zespoły najlepszych specjalistów z branży, dzięki czemu gwarantują pewną i sprawdzoną jakość swoich prac. Z kolei freelancerzy cały proces realizują samodzielnie, część zlecają podwykonawcom zewnętrznym. Wiąże się to z nieco mniejszą wydajnością prac i wyższym ryzykiem. Część osób proces pozycjonowania chce realizować samodzielnie. Czy to dobre rozwiązanie? To zależy od umiejętności.

Niniejszy artykuł dostarczyła Agencja SEO Empressia.

News will be here