News LoveKraków.pl

Sponsorem tytularnym centrum kongresowego chce zostać deweloper. W spółce rozważane jest unieważnienie konkursu

Widok na centrum Kongresowe ICE Kraków fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Krakowska firma deweloperska jako jedyna złożyła ofertę w konkursie na sponsora tytularnego Centrum Kongresowego ICE Kraków – dowiedział się portal LoveKraków.pl.

– Od lat ICE Kraków jest sercem wydarzeń, które zmieniają miasto – kulturalnie, biznesowo i społecznie. Stworzyli go i tworzą wyjątkowi ludzie, którzy swoim zaangażowaniem i kreacją wzmacniają markę ICE Kraków. Teraz po raz pierwszy w historii otwieramy nowy rozdział i zapraszamy do niego Was – marki, które myślą odważnie i długofalowo. Rozpoczynamy konkurs na sponsora tytularnego Centrum Kongresowego ICE Kraków – pisała dwa tygodnie temu na platformie LinkedIn prezes Agencji Rozwoju Miasta Krakowa, Katarzyna Olesiak.

Podkreślała, że w obiekcie, który od kwietnia znajduje się pod zarządem miejskiej spółki, przez dekadę odbyło się blisko 1,7 tys. wydarzeń, a jego progi przekroczyło ponad dwa miliony gości.

Sponsor tytularny miałby uzyskać prawo do nadania ICE Kraków oficjalnej nazwy, używanej we wszystkich materiałach informacyjnych, promocyjnych i wizualnych.

Marka sponsora pojawiłaby się m.in. na elewacji budynku, w przestrzeniach wewnętrznych – takich jak foyer, windy, toalety czy ekrany LCD – oraz na oznaczeniach parkingowych i systemie informacji wizualnej. Umowa obowiązywałaby od 1 stycznia 2026 roku do 31 marca 2028 roku, z możliwością przedłużenia. W ramach współpracy sponsor otrzymałby także prawo do bezpłatnego korzystania z przestrzeni ICE Kraków w uzgodnionym zakresie.

Zainteresowana tylko jedna firma

Na złożenie ofert chętni mieli czas do czwartku. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się od pracowników Agencji Rozwoju Miasta Krakowa, że wpłynęła tylko jedna – od firmy krakowskiej firmy deweloperskiej.

Chcieliśmy potwierdzić te informacje, a także uzyskać komentarz w sprawie możliwego unieważnienia konkursu. Do chwili publikacji – od piątku – nie otrzymaliśmy odpowiedzi od prezes ARMK Katarzyny Olesiak.

W regulaminie konkursu zastrzeżono, że komisja może odrzucić oferty pochodzące od podmiotów działających w branżach alkoholowej, tytoniowej, hazardowej oraz „innych mogących niekorzystnie wpływać na wizerunek organizatora”.