Miejski przewoźnik kupi dziesięć pierwszych tego typu pojazdów. Nowe autobusy zasilane wodorem marki NesoBus zaczną wozić pasażerów za rok.
Wodorowce w MPK Kraków
Autobusy NesoBus posiadają ogniwa paliwowe oraz baterie trakcyjne. Centralny silnik elektryczny napędza koła osi tylnej, a zbiorniki na dachu mogą pomieścić 37,5 kg wodoru przy ciśnieniu 350 bar, co zapewnia zasięg do 450 km na jednym tankowaniu. Pojazd będzie mógł przewieźć jednorazowo 88 pasażerów, w tym 29 na miejscach siedzących. Tankowanie wodoru w stacji autobusowej Płaszów zapewnia stacja mobilna Orlenu, która była pierwszą stacją tego koncernu w Polsce.
Przed zakupem MPK przez trzy lata testowało pojazdy pięciu prodycentów. Przewoźnik otrzymał 100 procent dofinansowania z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.