Dokładne mapy krakowskiej S7 już dostępne

Połączenie ulic Kocmyrzowskiej i Łowińskiego. To tutaj budowa S7 przyniesie największą rewolucję fot. Sebastian Dudek/Archiwum

Budowa krakowskiego odcinka trasy S7 przechodzi właśnie tzw. audyt rowerowy. Na urzędowej stronie można zobaczyć, jak dokładnie będzie przebiegać przecinająca nowohuckie dzielnice arteria. Zdecydowanie najbardziej rozbudowany będzie węzeł przy połączeniu z ul. Kocmyrzowską.

Przypomnijmy, umowa na projekt i budowę krakowskiego odcinka została podpisana niemal dokładnie rok temu, 26 września 2018.

Planowana droga ma mieć 18,3 km długości. Będzie łączyć oddany w 2017 roku odcinek z kolejnymi przygotowywanymi fragmentami prowadzącymi do granicy województwa. Rozpocznie się na węźle Nowa Huta i poprowadzi przez Wzgórza Krzesławickie i Mistrzejowice do Widomej.

W Krakowie powstaną jeszcze dwa nowe węzły. Jeden w miejscu skrzyżowania trasy z ulicą Kocmyrzowską. Drugi – w pobliżu ulicy Gustawa Morcinka. Tutaj trasa S7 skręci na północny wschód w stronę granicy województwa, ale też połączy się z północną obwodnicą Krakowa.

Zgodnie z umową, wykonawca ma 34 miesiące na przeprowadzenie wszystkich prac, przy czym do okresu robót nie wlicza się zimowych miesięcy. Jak informowaliśmy w sierpniu, już na etapie przygotowania dokumentacji pojawiły się opóźnienia, związane m.in. z występowaniem chronionego gatunku chomika.

Mapy na stronie

W środę na stronie krakowskiego Zarządu Transportu Publicznego pojawiły się wymierne efekty dotychczasowych przygotowań. Inwestycja została opublikowana na stronie z tzw. audytami rowerowymi, gdzie można zgłaszać uwagi do proponowanych rozwiązań.

Dzięki temu mieszkańcy mogą sprawdzić w szczegółach, jakie są aktualne ustalenia dotyczące przebiegu drogi ekspresowej w ich sąsiedztwie. Całość jest dostępna TUTAJ.

Węzeł Grębałów

Zdecydowanie najbardziej skomplikowany będzie węzeł w rejonie dzisiejszego skrzyżowania ulic Kocmyrzowskiej i Łowińskiego. W tym miejscu przebiegają też tory kolejowe oraz torowisko tramwajowe z rozjazdem w stronę Wzgórz Krzesławickich i Nowej Huty. W efekcie powstanie skomplikowany układ, zmieniający zupełnie dzisiejszy wygląd tego miejsca.

Trasa będzie poprowadzona dołem, natomiast nad nią powstanie rondo łączące ulice Kocmyrzowską, Łowińskiego oraz łącznice wjazdowe i zjazdowe z S7. Zmieni się też układ linii tramwajowej: główny ciąg w stronę Wzgórz Krzesławickich zostanie odsunięty od węzła, a wiadukty nad trasą ekspresową powstaną zarówno na linii w stronę Wzgórz, jak i na linii w stronę Nowej Huty (w efekcie tramwaj jadący od strony Ujastku do Wzgórz przetnie S7 dwukrotnie).

Pod tymi linkami możesz zobaczyć plany:

- skrzyżowania z al. Solidarności

- węzła Grębałów, przy połączeniu z ul. Kocmyrzowską

- węzła Mistrzejowice, przy połączeniu z północną obwodnicą Krakowa

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Mistrzejowice Wzgórza Krzesławickie Nowa Huta
comments powered by Disqus