Październikowe kolejki przed punktem sprzedaży biletów przy ul. Podwale przejdą do historii. Miasto zapowiedziało, że punkt zostanie zlikwidowany, otwarty ma natomiast zostać nowy, na Górce Narodowej.
– Od listopada uruchomiony zostanie nowy Punkt Obsługi Pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie w poczekalni na pętli na Górce Narodowej. Nowy punkt zastąpi dotychczas funkcjonujący POP przy ul. Podwale. Decyzja ta podyktowana jest przede wszystkim potrzebą rozproszenia obecnie funkcjonujących lokalizacji Punktów Obsługi Pasażerów – informuje miasto w oficjalnym komunikacie.
O zmianie napisała w poniedziałek na Facebooku Platforma Komunikacyjna Krakowa. Wpis wywołał mnóstwo komentarzy. Spora część komentujących krytykuje tę decyzję, obawiając się, że teraz kolejki przeniosą się do punktu przy Wielopolu, a załatwienie potrzebnych spraw będzie trudniejsze.
Lokal bez opłat
Urzędnicy ZTP argumentują, że w tym roku przejęli w zarządzanie terminal na Górce Narodowej, w związku z czym koszty nowo powstałego punktu będą się sprowadzać wyłącznie do mediów. Podają też, że obecnie wynajęcie pomieszczenia przy ul. Podwale kosztuje rocznie około 150 tys. zł.
– W centrum miasta będą funkcjonować pozostałe dwa Punkty Obsługi Pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie, pierwszy przy ul. Wielopole 1 (wejście od ul. Starowiślnej, który działa od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–16.00) oraz drugi w holu Dworca Kraków Główny PKP (obok Biedronki), który działa od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–17.00. Dodatkowo, przypominamy, że w dalszym ciągu funkcjonuje POP w Nowej Hucie, w budynku na os. Centrum D 7, który działa od poniedziałku do piątku w godz. 11.00–18.00 – napisano na miejskiej stronie. Punkt przy Podwalu jest jednak otwarty dłużej niż dwa pozostałe w centrum miasta, do godziny 18.
ZTP podkreśla, że takie sprawy jak złożenie wniosku o wydanie karty miejskiej, doładowanie karty biletem okresowym czy wyrobienie duplikatu karty można załatwić przez internet i nie wymaga to wizyty w oddziale.