Którędy tramwajem na Kliny? Projektanci pokazali warianty przebiegu [MAPY]

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Ruszyły konsultacje w sprawie „Studium wykonalności budowy linii tramwajowej do osiedla Kliny”. Projektanci zaproponowali sześć rozwiązań.

W czwartek 21 listopada o godz. 17:30 w Forcie Borek przy ul. Fortecznej 146 odbędzie się spotkanie z mieszkańcami. Przestawione zostaną przygotowane rozwiązania i zbierane będą opinie zgromadzonych mieszkańców.

Swoje opinie będzie można wyrazić także w ramach dyżurów telefonicznych  czy poprzez formularz konsultacyjny. Wszystkie szczegóły są dostępne TUTAJ.

Poniżej przedstawiamy listę wariantów zawartą w formularzu konsultacyjnym. W galerii powyżej natomiast – materiały zawarte w opublikowanej prezentacji, w tym mapy przebiegu poszczególnych wariantów.

  • Wariant 1A (kolor czerwony): linia tramwajowa biegnąca od istniejącej pętli tramwajowej Czerwone Maki wzdłuż ul. Bunscha i ul. Humboldta z odejściem w stronę Klin;
  • Wariant 1B (kolor zielony): linia tramwajowa biegnąca od istniejącej pętli tramwajowej Czerwone Maki wzdłuż ul. Bunscha i ul. Humboldta z odejściem w stronę Klin;
  • Wariant 2 (kolor niebieski): linia tramwajowa biegnąca wzdłuż ul. 8 Pułku Ułanów z przedłużeniem w kierunku południowym;
  • Wariant 3 (kolor różowy): linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż Lasu Borkowskiego do obszaru Klin;
  • Wariant 4 (kolor brązowy): linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż ul. Żywieckiej Bocznej do obszaru Klin;
  • Wariant 5 (kolor żółty): linia tramwajowa biegnąca od pętli tramwajowej Borek Fałęcki I wzdłuż ulic: Żywieckiej, Zawiłej, Bartla do pętli w rejonie przystanku kolejowego Kraków Opatkowice;
  • Wariant 6: alternatywny zakładający obsługę obszaru Klin innym niż tramwaj środkiem transportu publicznego – zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów oraz stworzenie buspasów w ulicach:
    • ul. Kobierzyńska – w dwóch kierunkach: od skrzyżowania ul. Kobierzyńskiej z ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ul. Kobierzyńskiej z ul. Sąsiedzką; od skrzyżowania ul. Kobierzyńskiej z ul. Zalesie (buspas w kierunku do centrum kończy się 70 m wcześniej z uwagi na zabudowania) do skrzyżowania ul. Kobierzyńskiej z ul. Lubostroń,
    • ul. Kobierzyńska – w jednym kierunku od skrzyżowania ul. Kobierzyńskiej z ul. Lubostroń,
    • ul. 8 Pułku Ułanów (projekt przebudowy/budowy wg odrębnego opracowania) – w jednym kierunku na całej długości do skrzyżowania typu rondo z ul. Żywiecką,
    • ul. Zawiła (projekt przebudowy wg odrębnego opracowania) – w jednym kierunku odcinkowo między skrzyżowaniami typu rondo.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Swoszowice