Pod budowę linii tramwajowej wycięto prawie 700 drzew. To nie koniec

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Pod budowę linii tramwajowej do Mistrzejowic wycięto 693 drzewa. Kolejne będą usunięte, jak urzędnicy z wykonawcą zaakceptują zmiany w projekcie. Już teraz udało się zachować 150 okazów.

W czwartek odbyło się pierwsze publiczne posiedzenie rady budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic. Zbigniew Rapciak z Zarządu Dróg Miasta Krakowa zapewnił, że podobne spotkania mają być organizowane w każdy pierwszy czwartek miesiąca.

Już wycięto prawie 700 drzew

W trakcie narady urzędników padła informacja, że w ramach przygotowań do rozpoczęcia prac budowlanych wycięto 693 drzewa. Wykonawca posiada jednak zgodę urzędu miasta na usunięcie 1059 drzew. Już teraz wiadomo, że ta ostatnia liczba ulegnie zmianie.

Paweł Motyka, zastępca dyrektora kontraktu z firmy Gülermak powiedział, że teraz udało się zostawić 150 drzew. Było to możliwe dzięki zmianom w projekcie: zredukowano szerokość przygotowywanych chodników oraz dróg dla rowerów, przeprojektowano w niektórych miejscach przebieg podziemnych instalacji. Bez większej ingerencji pozostały natomiast rozwiązania drogowe.

Ile drzew ostatecznie będzie wyciętych? Na to pytanie urzędnicy ani wykonawca nie potrafili odpowiedzieć. Zasłaniali się faktem, że cały czas wprowadzane są korekty projektów.

Najważniejsze drogi

Dyrekcja Zarządu Dróg Miasta Krakowa nie zrealizowała natomiast składanej publicznie obietnicy Jacka Majchrowskiego. Prezydent podkreślał przed wakacjami, że wszystkie z 11 przedstawianych przez krakowian postulatów będą zrealizowane. Najwięcej kontrowersji budziła szerokość pasów drogowych na ulicy Młyńskiej. Mieszkańcy postulowali również rezygnację z buspasa.

– Projektant przeliczył prognozowane natężenie ruchu. Pasy ruchu można byłoby zwęzić jedynie o metr. W związku z czym zrezygnowaliśmy z realizacji tego pomysłu. Inaczej wiązałoby się to z koniecznością uzyskiwania nowego pozwolenia – przyznał Zbigniew Rapciak. Stwierdził natomiast, że zawężone zostały ścieżki rowerowe oraz chodniki. Zaznaczył jednak, że „będą one spełniać wszystkie parametry”.

Wśród postulatów, które urzędnicy uwzględnili są m.in. przesunięcie ścieżki dla rowerów na wysokości bloków Meissnera 4-6, utrzymanie prawoskrętu z ulicy Krzesławickiej w Dobrego Pasterza czy najprawdopodobniej budowy muru akustycznego przy ulicy Lublańskiej. W tym ostatnim przypadku nie będą to jednak klasyczne ekrany akustyczne, tylko niższe instalacje.

Duże zmiany w październiku

Zasadnicze prace przy budowie linii tramwajowej oraz rozbudowie układu drogowego rozpoczną się na początku października. Najprawdopodobniej od 2 października kierowcy nie będą mogli skorzystać z jezdni ulicy Młyńskiej w kierunku skrzyżowania z ulicą Pilotów, ponieważ rozpocznie się tam rozbiórka nawierzchni.

Dużych utrudnień muszą spodziewać się kierowcy korzystający z ronda Polsadu. Wyłączony zostanie fragment skrzyżowania. Powodem jest konieczność budowy podziemnej stacji tramwajowej. Kolejna część ronda będzie zajęta w listopadzie.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Czerwony
News will be here