Bolt uruchamia wypożyczalnię rowerów elektrycznych

fot. Materiały prasowe

Od soboty 23 kwietnia w Krakowie będzie można korzystać z nowej możliwości poruszania się po mieście. Firma Bolt rozszerza swoją dotychczasową ofertę o rowery elektryczne.

Do dyspozycji ma być kilkaset rowerów. Będzie je można pozostawiać w wyznaczonych przez miasto strefach mobilności, ale także w innych miejscach zgodnych z przepisami. Koszt wypożyczenia to 50 groszy za minutę, a zasięg strefy ma się pokrywać z tą obowiązującą w przypadku hulajnóg.

Choć projekt jest w pełni komercyjny, o jego uruchomieniu informuje również miasto, wychodząc z założenia, że jest to również element zrównoważonego transportu w mieście. – W związku z wejściem na krakowski rynek pierwszego komercyjnego roweru elektrycznego, nasze miasto w tym roku będzie posiadało szereg usług dla mieszkańców w zakresie mikromobilności. Do dyspozycji będą komercyjne wypożyczalnie rowerów i hulajnóg elektrycznych, a także miejska wypożyczalnia długoterminowa z rowerami elektrycznymi i zwykłymi. Dodatkowo rozwiniemy, w oparciu o kolejne parkingi Park+Ride, funkcjonowanie systemu roweru parkingowego – zaznacza Magda Rutkowska, zastępca dyrektora ds. rozwoju w Zarządzie Transportu Publicznego w Krakowie.

Odporne na zniszczenia

Rowery elektryczne firmy Bolt są wyposażone w hamulce bębnowe i odporne na przebicia opony. Każdy z nich jest również wyposażony w ekran, na którym użytkownik może sprawdzać informacje o aktualnej prędkości, poziomie naładowania roweru, a także strefach prędkości. Jest też funkcja ładowania telefonu za pomocą bezprzewodowej ładowarki, umieszczonej na kierownicy.

Bolt przypomina przy okazji o przepisach obowiązujących rowerzystów:

  • kierujący rowerem jest zobowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić
  • w przypadku ścieżek połączonych z chodnikiem [ciągów pieszo-rowerowych, przyp.red.], to kierujący rowerem jest zobowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym
  • warunkowo rowerzyści mogą poruszać się chodnikami. Jeśli szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów
  • gdy warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła), może on jechać po chodnikach lub drogach dla pieszych, ale jest zobowiązany jechać powoli i zachować szczególną ostrożność, jak również ustępować miejsca pieszym. Co więcej, rowerzysta musi jechać z prędkością zbliżoną do prędkości z jaką poruszają się piesi
  • rower można parkować jedynie w miejscach do tego wyznaczonych, a gdy takowego nie ma, to jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika, najbardziej oddalonej od jezdni oraz równolegle do tej krawędzi. W sytuacji, gdy najbliższy stojak rowerowy jest przepełniony, zachęcamy jednak poszukać innego w okolicy.
News will be here