W poniedziałek radni Krakowa zajmowali się przygotowaniami do budowy ulicy 8 Pułku Ułanów. Stwierdzili, że inwestycją powinna zająć się miejska spółka.
Michał Starobrat, przewodniczący klubu radny Nowoczesny Kraków zaproponował, aby przygotowaniem i budową ulicy 8 Pułku Ułanów nie zajmował się już Zarząd Inwestycji Miejskich a spółka Trasa Łagiewnicka. Samorządowiec tłumaczył, że mimo upływu czasu, urzędnicy dalej nie uporali się nawet z opracowaniem całości dokumentacji.
ZIM sobie nie radzi?
– W związku z tymi opóźnieniami i brakiem widocznych postępów prac zasadne jest powierzenie tej ważnej dla południowej części miasta inwestycji spółce Trasa Łagiewnicka. Zrealizowali już zadanie w tym samym obszarze, mają więc niezbędne doświadczenie, aby wybudować nową drogę – podkreślił.
Mówił, że wkrótce mogą pojawi się zarzuty o sensowności utrzymywania spółki, skoro wcześniej zakończyli budowę Trasy Łagiewnickiej i dopiero przymierzają się do przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących zaprojektowania Trasy Pychowickiej i Zwierzynieckiej.
Urzędnicy: Prawidłowo nadzorujemy projektanta
– Proszę mi wierzyć, nie jest naszym celem opóźnianie projektanta. Podejmujemy wszelkie działania z wykonawcą, aby uporał się z zadaniem – mówił dyrektor ZIM Łukasz Szewczyk. – Zostały złożone już trzy z czterech wniosków o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Ten ostatni wniosek powinien być złożony w listopadzie – dodał.
Szef miejskiej jednostki zapewnił, że urzędnicy właściwie nadzorują pracę projektanta. Zdradził, że średnio co tydzień lub dwa tygodnie spotykają się z wykonawcą, aby jak najszybciej zakończyć zadanie projektowe. Powodem opóźnienia było m.in. oczekiwanie na uzyskanie zezwolenia wodno-prawnego oraz opinii innych miejskich jednostek.
TŁ: Mamy co robić
Przedstawiciele spółki Trasa Łagiewnicka mówili, że są w stanie przygotować i wybudować nową drogę, jeśli taką decyzję podejmie rada miasta oraz prezydent Krakowa. Zaznaczyli, że wiążę się to jednak z koniecznością dokapitalizowania miejskiej firmy.
– Zespół spółki nie jest bezrobotny – stwierdził członek zarządu spółki Krzysztof Migdał. Mówił, że zadaniem pracowników nie był tylko nadzór nad budową nowej trasy, ale również rozliczenie m.in. z bankami oraz bieżący nadzór nad funkcjonowaniem układu drogowego i tuneli.
Radni podczas posiedzenia komisji infrastruktury wydali pozytywną opinię dla projektu uchwały.