Radny alarmuje: większość wariantów S7 przez Kraków

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Radny miejski Michał Starobrat z klubu Kraków dla Mieszkańców ostrzega, że aż 7 z 8 analizowanych wariantów przebiegu drogi ekspresowej S7 Kraków–Myślenice miałoby prowadzić przez obszar Krakowa.

Z informacji, które dotarły do radnego, wynika, że trzy warianty planowane są w oparciu o węzeł Łagiewniki, a cztery przez rejony węzła Tuchowskiego i Blacharską – wszystkie mają istotnie ingerować w krakowską przestrzeń.

„Proszę GDDKiA o ustosunkowanie się do tych informacji oraz odpowiedź, dlaczego od marca, kiedy mieli Państwo gotowe warianty, wstrzymujecie je Państwo przed mieszkańcami” – napisał Starobrat na Facebooku.

Radny przypomina, że jeszcze w październiku 2024 roku zwrócił się do prezydenta Aleksandra Miszalskiego z wnioskiem o wznowienie prac Zespołu ds. opracowania propozycji przebiegu S7. Choć prezydent wyraził na to zgodę, od tamtej pory – mimo upływu ponad siedem miesięcy – zespół nie odbył ani jednego spotkania.

Zdaniem radnego, inne gminy aktywnie uczestniczą w rozmowach z GDDKiA, podczas gdy Kraków stracił głos w tak kluczowej sprawie. „Prezydent Krakowa Aleksander Miszalski od momentu wygrania wyborów zapomniał, co obiecywał mieszkańcom południowej części miasta” – zarzuca Starobrat, przypominając, że jeszcze jako poseł działał w parlamentarnym zespole sprzeciwiającym się przebiegowi S7 przez Kraków.

– Budowa drogi S7 przez Swoszowice to dewastacja południa Krakowa. Nie ma na to naszej zgody – deklarował w kwietniu 2022 roku ówczesny poseł Aleksander Miszalski.

Starobrat podkreśla, że brak bieżącego nadzoru i rozmów z projektantami może skutkować znacznym obciążeniem dzielnic południowych, zwłaszcza Swoszowic. „GDDKiA proszę o jak najszybsze zaprzeczenie tym informacjom lub ich potwierdzenie” – apeluje.

Wiceprezydent Krakowa Stanisław Kracik 22 kwietnia poinformował, że przygotowania do zorganizowania posiedzenia zespołu zadaniowego wciąż trwają. Wyjaśnił, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozważa obecnie zmianę koncepcji prac nad inwestycją, co wymaga dopracowania zasad funkcjonowania zespołu.

Jak zaznaczył, celem tych działań jest wypracowanie możliwie najkorzystniejszych dla miasta rozwiązań. Dodał również, że wszystkie osoby wyznaczone do współpracy zostaną poinformowane o terminie spotkania, gdy tylko zostanie on uzgodniony.

Niedawno informowaliśmy o tym, że publikacja wariantów S7 jest planowana na czerwiec.