Autobusy na Trasie Łagiewnickiej. W końcu wiadomo, którędy pojadą

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Zarząd Transportu Publicznego podał oficjalnie trasę nowej linii autobusowej, która ma kursować Trasą Łagiewnicką. Dostęp do komunikacji miejskiej zyska też inny obszar, który był do tej pory „białą plamą”.

Na informacje w tej sprawie trzeba było długo czekać. Pytania o to, czy i w jaki sposób nowa arteria będzie obsługiwana autobusami, padały jeszcze na długo przed otwarciem inwestycji, co nastąpiło 27 sierpnia. Wstęgi zostały przecięte, tramwaje zaczęły kursować pomiędzy ul. Zakopiańską a Kurdwanowem, natomiast odcinek od Zakopiańskiej do Kobierzyńskiej, gdzie linia tramwajowa nie powstała, wciąż nie widział jeszcze ani jednego autobusu na regularnej linii.

Otwarcie Trasy Łagiewnickiej nałożyło się w czasie z problemami kadrowymi MPK i urzędnicy bardzo ostrożnie formułowali jakiekolwiek deklaracje co do zmian w rozkładach. Trwały spekulacje, czy na trasę zostanie ostatecznie skierowana któraś z istniejących linii, czy też zostanie utworzona zupełnie nowa.

Jest trasa, jest numer, nie ma terminu

We wtorek Zarząd Transportu Publicznego oficjalnie podał trasę nowej linii. Autobusy mają kursować co 15 minut z pętli Łagiewniki, przejeżdżając po drodze ul. Zakopiańską, Trasą Łagiewnicką, ul. Kobierzyńską, Czerwone Maki, Mochnaniec do pętli Skotniki Szkoła. Co drugi kurs będzie wydłużony do pętli Kozienicka, zamiast linii 116, która zostanie zlikwidowana.

Nowa linia ma mieć numer 196. Na razie nie ma jeszcze podanego dokładnego terminu jej uruchomienia, ale ma się to stać w listopadzie. – Zarząd Dróg Miasta Krakowa zlecił wykonanie dwóch tymczasowych przystanków autobusowych utwardzonych kruszywem kamiennym – na ul. Lubostroń przed skrzyżowaniem z ul. Kobierzyńską. Prace zostaną wykonane w pierwszej połowie listopada, a ich koszt to ok. 15 tys. zł. Linia autobusowa zostanie uruchomiona jeszcze w listopadzie – czytamy w komunikacie miasta.

Po latach czekania

Nie mniej ciekawe od skierowania nowej linii autobusowej Trasą Łagiewnicką jest to, że po wielu latach oczekiwania obsługi transportem publicznym doczeka się również ul. Lubostroń, wokół której na przestrzeni ostatnich lat wyrosło całe mnóstwo nowych bloków. Dla mieszkańców wielu z nich odległość do istniejących przystanków, przede wszystkim do pętli Czerwone Maki, ale też przystanków autobusowych na ul. Bunscha czy Kobierzyńskiej, była już zbyt duża, by można było mówić o wygodnym dostępie do komunikacji miejskiej.

Przystanki autobusowe, które powstały w ramach przebudowy ul. Lubostroń jeszcze w 2016 roku, dopiero teraz doczekają się wykorzystania. Jest to możliwe m.in. dzięki temu, że w tym roku przebudowana została ul. Czerwone Maki prowadząca w stronę pętli – jezdnia została poszerzona, a po obydwu stronach powstały chodniki.

Przystanków na ulicy Lubostroń ma być całkiem sporo - w stronę Łagiewnik trzy, a w stronę Czerwonych Maków aż cztery. Trasa linii 196 wyglądać będzie następująco:

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Dębniki Łagiewniki-Borek Fałęcki