PKP Polskie Linie Kolejowe wypowiadają umowę firmie Strabag na modernizację linii kolejowej nr 104 na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna – poinformowała rzeczniczka prasowa spółki kolejowej.
– Pomimo licznych monitów i wezwań zamawiającego oraz inżyniera projektu do realizacji robót zgodnie z przekazaną do realizacji dokumentacją projektową, firma Strabag nie wykonywała zasadniczych prac w myśl założeń umowy. Niewłaściwa realizacja robót poskutkowała rażącym naruszeniem harmonogramu oraz zagrożeniem terminowej realizacji całego projektu finansowego z Krajowego Planu Odbudowy – informuje Rusłana Krzemińska, rzecznik prasowy PKP PLK.
Dodaje, że spółka kolejowa, działając w interesie publicznym oraz mając na uwadze kluczowe znaczenie inwestycji dla poprawy infrastruktury kolejowej w regionie, podjęły decyzję o rozwiązaniu umowy z dotychczasowym wykonawcą robót budowlanych firmą Strabag.
– Podejmiemy wszelkie kroki mające na celu jak najszybsze wyłonienie nowego wykonawcy, który będzie w stanie kontynuować rozpoczęte prace zgodnie z założeniami i zakończyć inwestycję w możliwie najkrótszym czasie. Priorytetem spółki PLK pozostaje terminowa realizacja projektu, która ma na celu poprawę jakości podróży oraz zwiększenie przepustowości linii kolejowej nr 104 – dodaje Krzemińska.
Umowa na modernizację 11-kilometrowego odcinka linii kolejowej Rabka Zaryte — Mszana Dolna została podpisana w połowie października zeszłego roku. Zgodnie z pierwotną wersją kontraktu, prace miały zakończyć się w ostatnim kwartale 2025 roku.
Wykonawca miał nie tylko zmodernizować istniejącą infrastrukturę, ale również wybudować cztery mosty kolejowe, trzy wiadukty oraz 24 przepusty i małe mosty. Na stacji Mszana Dolna przewidziano wybudowanie przejścia podziemnego pod torami.