MPK przymierza się do zmian w zajezdni Podgórze

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKrak—w.pl

Zajezdnia Podgórze ma pomieścić więcej tramwajów, a manewrowanie na jej terenie ma być łatwiejsze. Pierwszym krokiem ma być przebudowa toru objazdowego i węzła przy bramie od strony ul. Brożka.

O tym, że MPK planuje zmiany na terenie zajezdni Podgórze, informowaliśmy na początku 2018 roku, kiedy spółka za ponad 10 milionów złotych kupiła sąsiadującą ze swoim terenem działkę przy ul. Rzemieślniczej, wraz ze stojącym tam budynkiem.

Od początku zapowiadano, że efektem nie będzie natychmiastowe rozpoczęcie inwestycji – to raczej część długofalowego planu, który ma na celu modernizację i zwiększenie pojemności zajezdni.

Potrzeby są duże. Mimo że większość z dostarczanych obecnie 50 Lajkoników trafia do zajezdni w Nowej Hucie (która jest od kilku lat modernizowana), to w następnej kolejności do Krakowa zaczną być dostarczane pojazdy z drugiego przetargu, łącznie 60 sztuk. Zakup nowych tramwajów nie idzie w parze ze złomowaniem tej samej liczby starszych pojazdów, ponieważ MPK zachowuje sobie rezerwę z myślą o zwiększonym zapotrzebowaniu – wkrótce otwarty zostanie nowy odcinek torowiska wzdłuż Trasy Łagiewnickiej, a równocześnie powstaje nowa linia do Górki Narodowej.

Najbliższy etap

MPK stara się teraz o decyzję lokalizacyjną na przebudowę jednego z torów na terenie zajezdni. – Umożliwi on przejazd dla tramwajów wokół całej zajezdni, bez konieczności wyjazdu na zewnętrzne torowisko na ul. Brożka, po którym kursują tramwaje na regularnych liniach. Dzięki temu odciążona zostanie także pętla w Łagiewnikach. Dodatkowo przebudowa tego toru sprawi, że łatwiejsza będzie codzienna obsługa tramwajów na terenie zajezdni – tłumaczy nam Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK.

Elementem inwestycji ma być przebudowa węzła rozjazdowego przy bramie nr 1 od strony ul. Brożka.

Plany na przyszłość

Kolejne kroki mają dotyczyć modernizacji i rozbudowy kolejnych fragmentów torowiska. – Pojawią się dodatkowe rozjazdy, żeby poprawić obsługę tej zajezdni dla coraz większej liczby tramwajów oraz nowe odcinki infrastruktury torowej – zapowiada Marek Gancarczyk.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Podgórze