Od soboty zacznie działać nowy węzeł przesiadkowy

Zdjęcie z okresu budowy fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl, Archiwum

Budowa zakończyła się już jakiś czas temu, ale dopiero od soboty możliwa będzie tam przesiadka do komunikacji miejskiej. Autobusy dwóch linii dojadą do nowej pętli "Mydlniki Wapiennik P+R" przy ul. Brzezińskiego.

O tym, że węzeł zostanie do użytku „niebawem”, miasto informowało pod koniec kwietnia. Do tej pory nowy obiekt nie pełnił jednak swojej docelowej funkcji. Od soboty będzie to możliwe: Zarząd Transportu Publicznego poinformował, że skierowane tam zostaną dwie linie: dzienna 139 i nocna 601.

Jednocześnie zostaną wprowadzone zmiany nazw przystanków: „Mydlniki” na „Wierzyńskiego” i „Mydlniki Stawy” na „Cmentarz Mydlniki”. Na wydłużonym odcinku trasy linie nr 139 i 601 będą obsługiwać przystanki „Wierzyńskiego” oraz „Cmentarz Mydlniki” (na żądanie).

Poza samymi nazwami przystanków, nic nie zmieni się w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych – 208, 218 i 228.

Pasażerowie będą mieć do dyspozycji budynek poczekalni z toaletą, mogą też kupić bilet w automacie.

Bez opłat

Jak precyzuje w rozmowie z nami Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego, parking przy pętli będzie działał na innych zasadach niż parkingi Park&Ride na Ruczaju, Kurdwanowie czy Bieżanowie. Miejsca postojowe zlokalizowane są częściowo przy drodze, nie ma szlabanów, które regulowałyby wjazd. Za postój nie będzie pobierana opłata, w związku z tym nie będzie też obowiązywać zasada umożliwiająca kontynuowanie jazdy komunikacją miejską z biletem parkingowym.

Regulamin przewiduje jednak nocną przerwę, by – podobnie jak na innych parkingach Park&Ride – uniemożliwić wykorzystywanie tych miejsc do stałego parkowania.

Dostępnych jest 87 miejsc na głównym parkingu i 44 wzdłuż rozbudowanej ulicy Brzezińskiego. Można skorzystać ze stacji ładowania samochodów/autobusów elektrycznych.

Do pociągu

Podróż komunikacją miejską nie jest jedyną dostępną możliwością. W niewielkiej odległości (choć nie w bezpośrednim sąsiedztwie) jest przystanek kolejowy na trasie do Katowic. Można stamtąd pojechać do centrum (podróż do Krakowa Głównego trwa 12 minut), a także do Krzeszowic, Katowic, Trzebini, Oświęcimia, Rzeszowa czy Cieszyna.

Częstotliwość kursowania pociągów na tej trasie od grudnia ubiegłego roku znacznie wzrosła, dzięki przeprowadzonej modernizacji linii kolejowej. Z punktu widzenia codziennych dojazdów do pracy atrakcyjność węzła wzrośnie jednak dopiero po wprowadzeniu integracji taryfowej. Zgodnie z deklaracjami ZTP, przygotowania do takich zmian trwają.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Bronowice