Z punktu widzenia kierowców korzystających z autostrady A4, najważniejszą zmianą będzie stworzenie połączenia od strony Rzeszowa w stronę centrum miasta i od centrum miasta w stronę Rzeszowa. Dla mieszkańców tej części Krakowa kluczowe będzie natomiast to, jak zmieni się cały odcinek ul. Zakopiańskiej od węzła praktycznie do samej granicy miasta.
Plan jest taki, by u zbiegu ulic Zakopiańskiej, Taklińskiego, Poronińskiej i Kłuszyńskiej powstało duże rondo. Będzie ono służyło nie tylko do obsługi ruchu lokalnego, bo to właśnie przez to rondo będzie można przejechać w stronę Rzeszowa i centrum miasta.
Główny ruch z Krakowa w stronę Zakopanego będzie natomiast poprowadzony górą, poprzez estakadę:
Więcej materiałów można znaleźć TUTAJ.
Wariant wybrany
We wrześniu krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad informował o wyborze preferowanego wariantu inwestycji. W grudniu decyzja została podtrzymana również w Warszawie. – 2 grudnia odbyło się w centrali GDDKiA posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych. Wariant 4 przebudowy węzła Kraków Południe został potwierdzony jako preferowany i ten wariant będzie podstawą do złożenia wniosku o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Biuro projektowe jest w trakcie uzupełniania dokumentacji o uwagi zgłoszone podczas posiedzenia Komisji – informuje Kacper Michna z GDDKiA.
Jak mówi, po uzupełnieniu dokumentacji zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Ma się to stać jeszcze w pierwszym kwartale tego roku. Procedury będą jednak trwać długo i na razie nie można się spodziewać rozpoczęcia prac.
– Po uzyskaniu decyzji środowiskowej kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Przewidujemy, że uzyskamy ją w 2025 roku. Wtedy będziemy mogli rozpocząć przebudowę węzła Kraków Południe. Prace budowlane są planowane na lata 2025-2026 – zapowiada przedstawiciel GDKKiA.