Są decyzje w sprawie Prądnickiej. Nowa nawierzchnia za kilka tygodni [ZDJĘCIA]

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Pod jedną połową wiaduktu prace już trwają, po Świętach przeniosą się pod drugą. Przedstawiciele miasta i kolei doszli do porozumienia w sprawie nawierzchni na ul. Prądnickiej, choć nie rozwiązuje to wszystkich problemów.

W minionym tygodniu informowaliśmy o braku porozumienia pomiędzy miastem a PKP Polskimi Liniami Kolejowymi w sprawie ułożenia docelowej nawierzchni pod przebudowanym wiaduktem kolejowym na ul. Prądnickiej. Kolejarze chcieli odtworzyć stan sprzed rozpoczęcia inwestycji, zgodnie z pierwotnymi ustaleniami. W tej konfiguracji pod obydwiema nawami wiaduktu miała powstać jezdnia w jednym kierunku i chodnik.

Urzędnicy odpowiedzialni za organizację ruchu w międzyczasie zmienili jednak plany: chcieli, by pod jedną z naw wiaduktu powstała jezdnia w obydwu kierunkach, a pod drugą – chodnik i droga dla rowerów. Argumentowali, że ten podział sprawdził się podczas prac, a utworzenie drogi dla rowerów zapewni ciągłość infrastruktury – tym istotniejszą, że nowa droga dla rowerów powstaje teraz wraz z budową linii tramwajowej na Górkę Narodową.

Po staremu

Teraz wiadomo już, że doszło do porozumienia, które w praktyce oznacza realizację w pełni oczekiwań kolejarzy. – Wspólnie z Zarządem Dróg Miasta Krakowa doszliśmy do wniosku, że najroztropniejszym rozwiązaniem będzie wybudowanie drogi zgodnie z pierwotnym uzgodnieniem – informuje Piotr Hamarnik z PLK.

Jak mówi, analizowane były różne wersje, ale każda inna wymagałaby zbyt daleko idących zmian, w tym zmian w pozwoleniu na budowę.

Koniec w maju

– W połowie kwietnia pierwsza część będzie gotowa. Wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu, tak żeby można było przebudować tę część, po której obecnie poruszają się samochody. Wówczas potrzebne będą jeszcze ok. trzy tygodnie do zakończenia prac – zapowiada Hamarnik.

Zarząd Transportu Publicznego podtrzymuje swoje wcześniejsze stanowisko, że droga dla rowerów jest w tym miejscu konieczna. – Będziemy dokładać starań, żeby ten przejazd się tam w możliwie niedalekiej przyszłości pojawił – zapowiada Sebastian Kowal, rzecznik prasowy jednostki.

Część większych zmian

Przebudowa wiaduktu nad ul. Prądnicką to część prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA przebudowy linii kolejowej E30. Wcześniej, na odcinku prowadzącym przez Bronowice, przebudowane zostały wiadukty nad ulicami Łupaszki, Godlewskiego, Zielony Most i Armii Krajowej, powstał też nowy bezkolizyjny przejazd pod torami na ul. Rydla. Trwająca obecnie inwestycja obejmuje po północnej stronie Krakowa Głównego także wiadukty nad ulicami Wrocławską, Łokietka, Prądnicką i Kamienną.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Biały Krowodrza
News will be here

Aktualności

Pokaż więcej