Zarząd Dróg Miasta Krakowa ma w planach przebudowę węzła rozjazdów na skrzyżowaniu ulic Straszewskiego i Piłsudskiego. Na razie szuka firmy, która zajmie się przygotowaniem projektu.
To jedno z problematycznych miejsc na tramwajowej mapie miasta. Tramwaje muszą tu pokonywać bardzo ciasne łuki, co wpływa na płynność ruchu i ryzyko wykolejeń czy kolizji. Dodatkowo przejeżdżają przez kontrałuki, które są pozostałością po zakończonej w połowie 2015 roku przebudowy ulicy Podwale. W ramach tej inwestycji torowisko zostało przesunięte w stronę Plant, a pas służący wcześniej samochodom zwężono, pozostawiając w tym kierunku jedynie drogę dla rowerów. Miejsce połączenia dotychczasowego układu z nowym również utrudnia sprawny przejazd.
Jeden kierunek na Straszewskiego
Zarząd dróg planuje przebudowę tego węzła rozjazdów. Do 21 kwietnia czeka na oferty firm, które chcą podjąć się przygotowania projektu budowlanego i wykonawczego.
Prace mają objąć zarówno fragment ulicy Straszewskiego, jak i odcinek ul. Piłsudskiego do przystanku „Uniwersytet Jagielloński” w kierunku Straszewskiego. Ma tam powstać nowy peron o długości 45 m, dosunięty bliżej do torowiska.
Największą zmianą będzie jednak przesunięcie torowiska na ul. Straszewskiego – podobnie jak miało to wcześniej miejsce na dalszym odcinku. W dokumentacji przetargowej czytamy, że „należy dokonać korekty osi torowiska celem wyprostowania jego przebiegu i likwidacji istniejących kontrałuków w celu ukształtowania docelowego jednokierunkowego ruchu wzdłuż ul. Straszewskiego”.
Jeśli przetarg zakończy się podpisaniem umowy, projektanci będą mieć dziewięć miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej.