Na budowie kładki Kazimierz-Ludwinów wykonawca wszedł niedawno w kolejny etap prac. Jak tłumaczy Zarząd Inwestycji Miejskich, na betonowe korpusy montowane są tzw. segmenty startowe, będące połączeniem pomiędzy podporami a pomostami kładki.
Aby ten etap mógł zostać zrealizowany, na plac budowy przyjechał specjalistyczny sprzęt – potężny żuraw dźwigowy. To przy jego pomocy pracownicy nakładają segmenty startowe na korpusy podpór.
Montaż segmentów po stronie Ludwinowa już się zakończył. Do połowy marca wykonawca będzie teraz łączył te segmenty z korpusami podpór, z wykorzystaniem specjalnej mieszanki betonu samozagęszczalnego. W marcu operacja ich montażu na betonowe korpusy podpór, wykonana zostanie po stronie Kazimierza.
Potem przyjdzie już kolej na pierwsze segmenty skrajnych przęseł kładki, o długościach ok. 12 m. Będą one mocowane poprzez spawanie do obecnie realizowanych segmentów startowych. – Montaż tych segmentów będzie realizowany tym samym dźwigiem, który jest obecnie na budowie. Niemniej jednak konieczne będzie wykonanie podpór tymczasowych na nabrzeżach dolnego bulwaru Wołyńskiego i Inflanckiego. Ten etap prac planowany jest do realizacji wiosną. Równolegle wykonawca przystąpi do budowy ramp najazdowych po stronie Kazimierza – zapowiada miasto w komunikacie.
Cała inwestycja ma się zakończyć w połowie 2026 roku.