W niedzielę pasażerowie mogli po raz pierwszy skorzystać z przebudowanego peronu nr 3 na stacji w Zakopanem.
W ramach prowadzonej w ostatnich latach modernizacji trasy pomiędzy Skawiną, Suchą Beskidzką, Chabówką i Zakopanem, całkowitą metamorfozę przeszła także końcowa stacja Zakopane.
Pierwsze pociągi na zmodernizowaną stację wjechały tuż przed Bożym Narodzeniem, ale nie oznaczało to jeszcze zakończenia prac. – W niedzielę 9 czerwca na zakopiańskiej stacji oddaliśmy do użytkowania podróżnych zmodernizowany peron nr 3. Niebawem dołączy do niego zupełnie nowy nr 4. Jeszcze w bieżącym miesiącu, zamiast dotychczasowych trzech, będą cztery wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Wyższy komfort obsługi pasażerów na stacji zapewnią nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowania oraz ścieżki dotykowe dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – wylicza Dorota Szalacha z PKP Polskich Linii Kolejowych.
Dodaje, że nowe, dłuższe platformy na stacji Zakopane umożliwiają również przewoźnikom swobodne planowanie postojów, w tym zatrzymywanie się dłuższych pociągów dalekobieżnych.
27 zmodernizowanych i 7 dodatkowych przystanków na kolejowej zakopiance
Oprócz zmodernizowanych obiektów na trasie Kraków – Zakopane, są także nowe, dodatkowe miejsca zatrzymywania się pociągów, zwiększające możliwości komunikacyjne mieszkańców. Między Skawiną a Suchą Beskidzką to: Radziszów Centrum, Rzozów Centrum, Wola Radziszowska Lipki, Dąbrówka. Na trasie Chabówka – Zakopane lepszy dostęp do kolei zapewniają dodatkowe przystanki: Poronin Misiagi, Bańska Niżna, Chabówka Stadion.