Opóźniony odcinek S7 koło Miechowa ma już wykonawcę

Budowa drogi fot. Sebastian Dudek/Archiwum

GDDKiA poinformowała o wyborze wykonawcy odcinka drogi S7 pomiędzy Miechowem a Szczepanowicami. To najmniej zaawansowany fragment całej inwestycji, ze względu na protesty okolicznych mieszkańców.

Do przetargu zgłosiło się 12 wykonawców. Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę konsorcjum firm Fabe Polska i „SP” Sine Midas Stroy, które za zaprojektowanie i wybudowanie 5-kilometrowego odcinka oczekują 162,4 mln zł.

Pozostali uczestnicy przetargu mają teraz dziesięć dni na ewentualne odwołanie. Jeśli nie pojawią się problemy i umowa zostanie podpisana, nowy odcinek drogi ekspresowej S7 ma powstać w ciągu 36 miesięcy. Do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

Wybudowana zostanie droga ekspresowa, przebudowane istniejące drogi kolidujące z S7, z uwzględnieniem zmian w ich przebiegu. Powstanie też infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz przejazdy i wjazdy awaryjne na S7. W ciągu drogi ekspresowej zaplanowano pięć wiaduktów, w tym jeden, który będzie też pełnił funkcję przejścia dla zwierząt.

S7 od Krakowa na północ

Odcinek Miechów - Szczepanowice jest częścią ponad 55-kilometrowej trasy S7, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne:

- Moczydło - Miechów, dł. 18,7 km
- Miechów - Szczepanowice, dł. 5,3 km
- Szczepanowice - Widoma, dł. 13,1 km
- Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta), dł. 18,3 km

Na odcinku Moczydło – Miechów w lipcu rozpoczęły się pierwsze prace w terenie. Aktualnie wykonywane są wykopy, ulepszenie podłoża, budowanie warstw nasypów oraz prace zbrojarskie i betoniarskie na budowie wiaduktu węzła. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.

Między Szczepanowicami a Widomą roboty rozpoczęły się we wrześniu 2019. Zaawansowanie prac mostowych jest już oceniane na 83%, a prac drogowych na ponad 73%. Na prawie jednej trzeciej ciągu głównego jest już położona docelowa nawierzchnia. Na tym odcinku prace zakończą się najszybciej, już w przyszłym roku.

W ostatnich dniach informowaliśmy o problemach na krakowskim odcinku, między Widomą a węzłem Nowa Huta. GDDKiA odstąpiła od umowy z włoską firmą Webuild z powodu braku należytego wykonywania robót.Trwa inwentaryzacja robót i przygotowania do przetargu na wyłonienie nowego wykonawcy. Więcej informacji tutaj:

 

comments powered by Disqus