Rowerzyści z Kurdwanowa zyskają nową ścieżkę

Zdjęcie ilustracyjne fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Już tylko kilka dni Zarząd Dróg będzie czekać na oferty firm, które chcą podjąć się budowy drogi dla rowerów wzdłuż ul. Stojałowskiego. Przy okazji na ulicy zmieni się znacznie więcej.

Niemal cały Kurdwanów pozostaje wciąż białą plamą na rowerowej mapie Krakowa. Na południe od ulic Witosa i Nowosądeckiej praktycznie nie da się uświadczyć rowerowej infrastruktury. Pewnym postępem było otwarcie Trasy Łagiewnickiej, która stworzyła połączenie pomiędzy pętlą na Kurdwanowie a ulicą Zakopiańską i Ruczajem, ale w pozostałych rejonach ścieżek jak nie było, tak nie ma.

Pierwszy krok

Miasto od dłuższego czasu przygotowuje się do zmiany tej sytuacji, zlecając opracowania kolejnych fragmentów docelowej sieci. W najbliższym czasie jest szansa na poprawę już nie na papierze, a w terenie: Zarząd Dróg Miasta Krakowa jest w trakcie przetargu na budowę drogi dla rowerów wzdłuż ul. Stojałowskiego, pomiędzy ulicami Halszki i Bojki.

Przetarg dotyczy etapu pierwszego, więc jeszcze nie na całym tym odcinku droga dla rowerów znajdzie się po obydwu stronach drogi. O infrastrukturę rowerową zostanie uzupełnione z każdej strony skrzyżowanie ulic Stojałowskiego i Halszki. Po północnej stronie ulicy przebudowa sięgnie tylko do najbliższego przejścia dla pieszych, natomiast po południowej zostanie doprowadzona aż do ul. Bojki. Skrzyżowanie z tą ulicą również zyska z każdej strony odcinki drogi dla rowerów oraz przejazdy.

Uspokojenie ruchu

Przy okazji budowy ścieżki na ulicy Stojałowskiego pojawi się znacznie więcej zmian. Na przykład zlikwidowane mają zostać zatoki autobusowe na przystanku „Stojałowskiego”, a autobusy mają się zatrzymywać na pasie ruchu. Wiaty zostaną wymienione na nowe i znajdą się w nowych miejscach. Na skrzyżowaniu ulicy Cechowej i Bojki pojawi się nowy azyl dla pieszych na przejściu. Założenie całego projektu jest zresztą takie, by azyle pojawiły się wszędzie tam, gdzie to możliwe, i były jak najszersze.

Projekt przewiduje też uspokojenie ruchu na całym tym odcinku. Ruch na wprost będzie prowadzony jednym pasem, a wzdłuż krawędzi jezdni pojawią się pasy do parkowania. Tak ma wyglądać fragment od strony ul. Halszki:

Tak natomiast skrzyżowanie z ul. Bojki:

Otwarcie ofert ma nastąpić w piątek - po kolejnej już zmianie terminu. Jeśli uda się wyłonić wykonawcę, firma będzie miała czas do końca maja na przeprowadzenie wszystkich prac.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Podgórze Duchackie