Już wkrótce kierowcy będą mogli przejechać całą obwodnicą Skawiny – do użytku zostanie oddany kolejny jej fragment, czyli odcinek od drogi krajowej nr 44 do drogi wojewódzkiej 953. W środę odbyło się symboliczne wbicie łopaty na placu budowy.
– Budowa obwodnicy Skawiny pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miejscowości, skróci czasu przejazdu oraz zwiększy komfort podróży. Dzięki temu poprawi się bezpieczeństwo ruchu pojazdów i pieszych, a przedsiębiorcy zyskają większą dostępność do terenów inwestycyjnych – mówił podczas wydarzenia wicemarszałek województwa Łukasz Smółka.
Koszt wykonania tego fragmentu obwodnicy to ponad 42 mln zł, z czego ponad 31 mln zł stanowić będą środki unijne. – Dokończenie budowy obwodnicy Skawiny jest jednym z ważniejszych zadań realizowanych przez samorząd województwa. Ma ono niebagatelne znaczenie nie tylko dla wszystkich mieszkańców gminy Skawina, ale również całego regionu – dodał wicemarszałek Łukasz Smółka.
Jak wynika z planów, ostatni odcinek obwodnicy Skawiny ma mieć 2,3 km długości. W ramach inwestycji między drogą krajową nr 44 a wojewódzką nr 953 zostaną wybudowane dwa wiadukty (w miejscu skrzyżowania z drogą gminną) i powstaną dwa ronda, a wzdłuż całej trasy wytyczona zostanie ścieżka rowerowa.
Prace budowlane będzie prowadziła wyłoniona w przetargu firma Energopol sp. z o.o. Finalnie długość całej obwodnicy Skawiny, czyli od ul. Krakowskiej do istniejącej drogi wojewódzkiej nr 953, będzie miała ponad 7 km długości.