Tym razem się uda. Sześć ofert w przetargu na węzeł przesiadkowy w Bronowicach

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Trzecie podejście do przetargu na budowę parkingu Park&Ride i terminalu autobusowego w Bronowicach prawdopodobnie zakończy się powodzeniem. Wpłynęło sześć ofert, z czego aż pięć mieści się w założonym budżecie.

Miasto ogłosiło przetarg w październiku. Wcześniej dwukrotnie musiało zakończyć postępowania unieważnieniem, ponieważ złożone oferty znacznie przekraczały zarezerwowaną w budżecie kwotę.

Tym razem do wydania było 62,9 mln zł, a jest szansa, że uda się wydać znacznie mniej. Najtańsza oferta złożona przez Budimex opiewa na 51,6 mln zł. Trochę drożej, na 52,9 mln zł swoje prace wycenił Warbud. Konsorcjum MTM Budownictwo i PBO Śląsk zaproponowało 59,5 mln, Sarivo Budownictwo – 61,3 mln, Instbud 62,7 mln. Jedynie oferta konsorcjum firm Most i BSI Construction znacznie przekraczała określony pułap – 89,4 mln sł.

Dwa i pół roku

– W najbliższym czasie będziemy sprawdzać poprawność ofert i chcielibyśmy możliwie szybko wskazać firmę, z którą podpiszemy umowę – zapowiada Michał Pyclik, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Na razie jeszcze nie zobaczymy rozpoczęcia prac w terenie, wykonawca będzie musiał w pierwszej kolejności przygotować projekt i uzyskać stosowne pozwolenia.

Na doprowadzenie sprawy do końca będzie miał 123 tygodnie, a więc niecałe dwa i pół roku. Same prace budowlane mogą potrwać nie dłużej niż 82 tygodnie.

Oprócz samej kwoty, ZDMK przy wyborze oferty będzie brał też pod uwagę okres gwarancji, czas realizacji robót budowlanych i czas wyłączenia ruchu na trasie do Bronowic. Będzie ono potrzebne m.in. dlatego, że zmieniona będzie lokalizacja przystanku tramwajowego w stronę centrum miasta. Znajdzie się on na tej samej wysokości, co obecny przystanek w stronę Bronowic.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Bronowice
Interesuje Cię zakup mieszkania w dzielnicy Bronowice? Sprawdź oferty portalu GetHome: https://gethome.pl/mieszkania/na-sprzedaz/krakow/bronowice
comments powered by Disqus