Pociągi Podhalańskiej Kolei Regionalnej nie przestaną kursować po wakacjach

Podhalańska Kolej Regionalna fot. UMWM

Od 22 czerwca, na okres wakacyjny, przywrócony został ruch pociągów pomiędzy Krakowem i Zakopanem. Jak podaje urząd marszałkowski, po wakacjach Zakopane również nie będzie odcięte od kolei.

Oprócz czterech par pociągów kursujących na dłuższych relacjach, do Zakopanego dojeżdża teraz 13 par pociągów „Podhalańskiej Kolei Regionalnej” obsługiwanej przez Przewozy Regionalne i wożącej pasażerów między Zakopanem a Nowym Targiem.

W obsłudze Podhalańskiej Kolei Regionalnej ma udział także spółka Koleje Śląskie. Operator w wakacje codziennie przyjeżdża do Zakopanego pociągiem „Ornak” z Katowic oraz obsługuje dodatkowo jedną parę z Zakopanego do Nowego Targu. Ponadto w wakacyjne weekendy oraz 15 sierpnia na trasę wyrusza przyspieszona „Luxtorpeda” Kolei Małopolskich, którą z Krakowa do Zakopanego można dojechać w 3 godziny i 12 minut.

Problem w tym, że linia kolejowa Chabówka – Zakopane jest obecnie poddawana rewitalizacji, która będzie trwała do grudnia 2020 r. z przerwami na sezon letni i zimowy. Zgodnie z planem, od 2 września rozpoczyna się kolejny etap prac, który miał w praktyce oznaczać ponowne wyłączenie ruchu i przesiadkę do autobusów zastępczych.

Zmiana planów

Tak jednak nie będzie, przynajmniej na razie. Po rozmowach pomiędzy samorządem wojewódzkim, Przewozami Regionalnymi i PKP PLK udało się zmienić harmonogram prac.

– W okresie od 2 września do 14 grudnia br. wszystkie prace torowe zostaną skoncentrowane na odcinku Chabówka – Nowy Targ. Oznacza to, że odcinek między Nowym Targiem a Zakopanem będzie przejezdny i możliwe będzie prowadzenie na nim ruchu pociągów. Aby umożliwić bezpieczne ich kursowanie Spółka Przewozy Regionalne pozostawi w Zakopanem odpowiednią liczbę taboru oraz zapewni możliwość wykonania właściwej obsługi technicznej – czytamy w komunikacie województwa.

Po zakończeniu wszystkich prac robót podniesiona zostanie prędkość pociągów oraz poprawiony zostanie standard obsługi podróżnych na stacjach i przystankach. Wybudowane zostaną także nowe przystanki: Bańska Geotermia (pomiędzy przystankiem Szaflary Wieś a stacją Biały Dunajec) oraz Poronin Misiagi (pomiędzy Poroninem a Zakopanem). Prace inwestycyjne prowadzone są również na odcinku Kraków – Sucha Beskidzka.

comments powered by Disqus