Sprzedaż bądź wynajem mieszkania często są kojarzone z ogromnym kłopotem w znalezieniu nabywcy. Osoby nieradzące sobie z zarządzaniem nieruchomością coraz częściej korzystają z home stagingu.
Home staging polega na przygotowaniu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży bądź wynajmu. Jest to szereg zabiegów w ramach remontów i stylizacji, które sprawią, że mieszkanie stanie się bardziej atrakcyjne i wzbudzi zainteresowanie większej grupy potencjalnych nabywców. Korzystając z home stagingu mieszkania zostają sprzedane, bądź wynajęte zdecydowanie szybciej.
– Właściciel nieruchomości nie jest w stanie spojrzeć na swoje mieszkanie czy dom, w taki sposób, w jaki będą na niego patrzeć nabywcy. Błędy, które są najczęściej popełniane przez sprzedających to: bałagan, zagracenie, zła kolorystyka, niewłaściwe rozmieszczenie mebli oraz złe oświetlenie. Naszą rolą jest zidentyfikowanie tych błędów, wykorzystanie swojej wiedzy oraz umiejętności do przygotowania nieruchomości w taki sposób, aby trafić w gust możliwie jak najszerszej grupy potencjalnych klientów – Monika Kadeja z krakowskiej firmy Nova Chata.
Kto korzysta z home stagingu?
Klientami są osoby, które szybko chcą sprzedać bądź wynająć mieszkanie oraz takie, które od lat zmagają się z problemem wyzbycia się nieruchomości. Jak wyjaśnia firma „Sceny Domowe” ich własny rekord wynajmu mieszkania po zabiegach home staginowych to 24 godziny, a w przypadku sprzedaży był to okres 10 dni. Średnio mieszkania po ich zabiegach sprzedawane są do 2-3 tygodni, a wynajmowane już w przeciągu kilku dni. Koszty związane z budowaniem nowego wizerunku mieszkania są mocno zróżnicowane.
W trakcie 3 letniego działania w naszym województwie firmy „Sceny Domowe” koszt usług nie przekroczył 2% wartości nieruchomości. Najtańsze metamorfozy kosztują kilkaset złotych, jednak mogą osiągnąć nawet 15 tysięcy. Wpływ na nakład finansowy zależy od stanu mieszkania, wyposażenia oraz tego, jakiego remontu ono potrzebuje.
– Miałyśmy klientów, którzy 3 lata temu przeprowadzili się do swojego nowego domu. Poprzedni dom został wystawiony na sprzedaż i przez 3 lata nie zgłosił się nikt chętny, by go kupić, a oglądających było tylko kilku. Gdy otrzymałyśmy link do ogłoszenia, to nas same ono przestraszyło a tym bardziej nie zachęciło do odwiedzin. Klienci zgłosili się do nas z prośbą o pomoc. Został określony zakres niezbędnych prac home stagingowych, oraz budżet na nie. W prace zostało zaangażowanych kilka osób, dzięki czemu udało się stworzyć nową stylizację domu. Niesprzedany od 3 lat dom, znalazł nowych właścicieli w 30 dni – podsumowuje firma Sceny Domowe.