W tym roku rozpocznie się przebudowa ciągu komunikacyjnego łączącego rondo Mogilskie i Plac Centralny. Wyremontowane mają zostać ulice oraz torowisko.
W ramach tej inwestycji, wartej ponad 150 mln złotych, planowana jest przebudowa 6,5 km odcinka linii tramwajowej, wprowadzenie systemu sterowania ruchem i remont dróg, głównie ulicy Mogilskiej. Dzięki temu, do Nowej Huty pojedzie kolejna nitka Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Przebudowane zostanie również skrzyżowanie Mogilskiej z ulicą Meissnera, po to by połączyć je z ulicą Lema (dojazd do hali widowiskowo-sportowej).
Kilka miesięcy temu, gdy tworzono projekt inwestycji, swoją propozycję przedstawiło Stowarzyszenie Przestrzeń-Ludzie-Miasto. Według inicjatorów pomysłu "Aleja Mogilska", ta ulica miałaby się zamienić w reprezentatywną aleję, z przestrzenią dla rowerzystów i pieszych oraz dużą ilością zieleni. Projekt ten zakłada również ograniczenie miejsca dla samochodów, do jednego pasa ruchu w każdym kierunku. Na to nie ma zgody w Zarządzie Infrastruktury Miejskiej i Transportu.
Projekt "Aleja Mogilska" zyskał spore poparcie wśród różnych krakowskich organizacji i stowarzyszeń. Poparły go m.in. Kraków Miastem Rowerów i Stowarzyszenie ŁAD. Jednak jedyne co udało się uzyskać inicjatorom, to stworzenie ścieżki rowerowej na całej długości ulicy Mogilskiej.
– Jesteśmy głęboko przekonani, że możliwe jest jednoczesne zwiększenie przepustowości ulicy, zwiększenie liczby miejsc parkingowych, dodanie mnóstwa zieleni, wygodnych dróg rowerowych i szerokich chodników – powiedział nam jeden z przedstawicieli Stowarzyszenia Przestrzeń-Ludzie-Miasto.
Projekt zakłada sprawiedliwe rozdzieleni przestrzeni dla wszystkich użytkowników. A więc dla użytkowników komunikacji zbiorowej przeznaczony byłby pas tramwajowy o szerokości 7,5 metra. Kierowcy „dostaliby” dwa pasy ruchu o szerokości ok. 3 metrów każdy, plus dwa pasy do parkowania o szerokości 2,5 metra każdy. Dla rowerzystów proponowano dwukierunkową drogę o szerokości 2,5 metra, a dla pieszych chodniki szerokie od 4,5 metra do 5,5 metra.
– Zmiany polegające na wprowadzeniu ścieżki rowerowej na całej długości wprowadzimy. Nie możemy jednak przystać na zawężenie Mogilskiej do jednego pasa ruchu w każda stronę, bo jak wynika z analiz zwiększyłoby to ruch m.in. na 29-listopada, al. Pokoju i Opolskiej – mówi Michał Pyclik z ZIKiTu.
Zgodnie z umową z głównym wykonawcą, firmą Budimex, zasadnicze prace muszą się rozpocząć najpóźniej we wrześniu tego roku. Budowa podstacji Wieczysta rozpocznie się natomiast już w lutym.
Poniżej prezentujemy wizualizacje projektu "Aleja Mogilska" i zachęcamy Was do wzięcia udziału w sondzie. Chcielibyście, aby zrealizowano ten projekt i stworzono miejską aleję z przeważającą ilością zieleni i miejsca dla pieszych?
W ramach tej inwestycji, wartej ponad 150 mln złotych, planowana jest przebudowa 6,5 km odcinka linii tramwajowej, wprowadzenie systemu sterowania ruchem i remont dróg, głównie ulicy Mogilskiej. Dzięki temu, do Nowej Huty pojedzie kolejna nitka Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Przebudowane zostanie również skrzyżowanie Mogilskiej z ulicą Meissnera, po to by połączyć je z ulicą Lema (dojazd do hali widowiskowo-sportowej).
Kilka miesięcy temu, gdy tworzono projekt inwestycji, swoją propozycję przedstawiło Stowarzyszenie Przestrzeń-Ludzie-Miasto. Według inicjatorów pomysłu "Aleja Mogilska", ta ulica miałaby się zamienić w reprezentatywną aleję, z przestrzenią dla rowerzystów i pieszych oraz dużą ilością zieleni. Projekt ten zakłada również ograniczenie miejsca dla samochodów, do jednego pasa ruchu w każdym kierunku. Na to nie ma zgody w Zarządzie Infrastruktury Miejskiej i Transportu.
Projekt "Aleja Mogilska" zyskał spore poparcie wśród różnych krakowskich organizacji i stowarzyszeń. Poparły go m.in. Kraków Miastem Rowerów i Stowarzyszenie ŁAD. Jednak jedyne co udało się uzyskać inicjatorom, to stworzenie ścieżki rowerowej na całej długości ulicy Mogilskiej.
– Jesteśmy głęboko przekonani, że możliwe jest jednoczesne zwiększenie przepustowości ulicy, zwiększenie liczby miejsc parkingowych, dodanie mnóstwa zieleni, wygodnych dróg rowerowych i szerokich chodników – powiedział nam jeden z przedstawicieli Stowarzyszenia Przestrzeń-Ludzie-Miasto.
Projekt zakłada sprawiedliwe rozdzieleni przestrzeni dla wszystkich użytkowników. A więc dla użytkowników komunikacji zbiorowej przeznaczony byłby pas tramwajowy o szerokości 7,5 metra. Kierowcy „dostaliby” dwa pasy ruchu o szerokości ok. 3 metrów każdy, plus dwa pasy do parkowania o szerokości 2,5 metra każdy. Dla rowerzystów proponowano dwukierunkową drogę o szerokości 2,5 metra, a dla pieszych chodniki szerokie od 4,5 metra do 5,5 metra.
– Zmiany polegające na wprowadzeniu ścieżki rowerowej na całej długości wprowadzimy. Nie możemy jednak przystać na zawężenie Mogilskiej do jednego pasa ruchu w każda stronę, bo jak wynika z analiz zwiększyłoby to ruch m.in. na 29-listopada, al. Pokoju i Opolskiej – mówi Michał Pyclik z ZIKiTu.
Zgodnie z umową z głównym wykonawcą, firmą Budimex, zasadnicze prace muszą się rozpocząć najpóźniej we wrześniu tego roku. Budowa podstacji Wieczysta rozpocznie się natomiast już w lutym.
Poniżej prezentujemy wizualizacje projektu "Aleja Mogilska" i zachęcamy Was do wzięcia udziału w sondzie. Chcielibyście, aby zrealizowano ten projekt i stworzono miejską aleję z przeważającą ilością zieleni i miejsca dla pieszych?