8 maja na terenie zajezdni Podgórze przekazano do użytku ostatni z 24 wagonów Bombardier NGT8, które zostały zakupione w ramach unijnego projektu: „Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej etap –II”.
Uroczystość rozpoczęła się o godz. 13. Obecni na niej byli m. in. Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, prezes MPK Kraków Julian Pilszczek, a także przedstawiciele firmy Bombardier – Germar Wacker i Andreas Bunse. W czasie wystąpień poruszono głównie tematy związane z zakupem pojazdów szynowych. Przede wszystkim skoncentrowano się na wielu udogodnieniach, jakie do obsługi pasażerów wniosły nowe NGT8. Nie brakowało także wzajemnych uprzejmości, podziękowań i symbolicznych prezentów związanych ze współpracą Krakowskiego Przewoźnika z firmą Bombardier. Ukoronowaniem prezentacji ostatniego wagonu typu NGT8 było zasadzenie symbolicznego drzewa, które ma stać się symbolem trwałości i siły tej owocnej współpracy – w tym miejscu warto przypomnieć, że tramwaje kanadyjsko-niemieckiej firmy jeżdżą w Krakowie od ponad 13 lat. Do tej pory było to 50 sztuk, teraz zaś na stanie MPK Kraków jest ich już 74. Wszystkie najnowsze Bombardiery NGT8 są wyposażone w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, monitoring, automaty biletowe, podświetlane poręcze. Przede wszystkim są to pojazdy niskopodłogowe, co jest udogodnieniem dla osób starszych i niepełnosprawnych.
W ramach projektu „Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej etap –II”, oprócz nowych pojazdów szynowych, w roku 2010 przebudowano ul. Długą oraz jej skrzyżowanie z ul. Basztową. Modernizacji uległo nie tylko torowisko, ale również jezdnia i chodniki. Kolejną ważną inwestycją była budowa ul. Kuklińskiego i ponad 4. kilometrowy odcinka nowej linii tramwajowej od Ronda Grzegórzeckiego do Małego Płaszowa. Zastosowano w nim technologię „zielonego torowiska”, która ma ograniczyć do minimum hałas i drgania podczas przejazdu tramwajów.
Wartość całego projektu „Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej etap –II” to 400 mln złotych, z czego 210 mln pochodziło z funduszy Unii Europejskiej.
W ramach projektu „Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej etap –II”, oprócz nowych pojazdów szynowych, w roku 2010 przebudowano ul. Długą oraz jej skrzyżowanie z ul. Basztową. Modernizacji uległo nie tylko torowisko, ale również jezdnia i chodniki. Kolejną ważną inwestycją była budowa ul. Kuklińskiego i ponad 4. kilometrowy odcinka nowej linii tramwajowej od Ronda Grzegórzeckiego do Małego Płaszowa. Zastosowano w nim technologię „zielonego torowiska”, która ma ograniczyć do minimum hałas i drgania podczas przejazdu tramwajów.
Wartość całego projektu „Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej etap –II” to 400 mln złotych, z czego 210 mln pochodziło z funduszy Unii Europejskiej.